ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΣ. Συνέντευξη στο ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ PRESS #1

Posted: Φεβρουαρίου 18, 2012 in ΛΟΓΟΣ & ΤΕΧΝΗ
Ετικέτες:


Γκαλερί Titanium, 1998

 

  • Ποια ήταν η πρώτη σου δουλειά στην τέχνη; Ένα αντίγραφο φούρνου με βότσαλα και κοκκινόχωμα, για το μικρότερο αδελφό μου, στο μάθημα της χειροτεχνίας.
  • Πόσο χρονών ήσουν τότε; Πέμπτη, έκτη δημοτικού.
  • Έπαιρνες καλούς βαθμούς στα καλλιτεχνικά στο σχολείο; Ναι βέβαια.

Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 2002

  • Σου είχαν πει ότι έχεις φυσικό ταλέντο; Ναι, αλλά όχι τίποτα φοβερά πράγματα. Σίγουρα δεν ήμουν το παιδί θαύμα.
  • Στο γυμνάσιο ήσουν καλλιτεχνικός τύπος; Μέχρι την τρίτη γυμνασίου ήμουν αδιάφορος μαθητής, ίσως μόνο η ζωγραφική με ενδιέφερε κάπως. Μετά έκανα στροφή και έτρεχα να προλάβω ό,τι είχα χάσει.
  • Με τι διασκέδαζες όταν ήσουν έφηβος; Μουσική, κινηματογράφος, υποβρύχιο ψάρεμα, ιστιοπλοΐα.

Γκαλερί Titanium, 1992

  • Πώς αποφάσισες να γίνεις καλλιτέχνης και να μένεις στα Χανιά; Μοιραία η συνάντηση μου με το ζωγράφο Αντώνη Πετρουλάκη σε μια σχολή σχεδιαστών που πήγαινα παράλληλα με το λύκειο. Μετά έφυγα από τα Χανιά και επέστρεψα όταν ήθελα ένα μικρό χώρο για περισυλλογή και δουλειά.
  • Ποια ήταν η φιλοδοξία σου, να γίνεις ζωγράφος ή ολικός καλλιτέχνης; Ζωγράφος, και με τη ζωγραφική ασχολήθηκα για αρκετά χρόνια. Μετά για μια επταετία ασχολήθηκα με το κόσμημα, στη συνέχεια πέρασα στις κατασκευές και την γλυπτική και τώρα επιστρέφω πάλι στη ζωγραφική, σε συνδυασμό πολλές φορές με τη γλυπτική. Πρόσφατα έμαθα ότι και στην Αναγέννηση ήταν σύνηθες οι καλλιτέχνες να περνούν από εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας. Σήμερα βέβαια έχουν καταργηθεί τα όρια μεταξύ των τεχνών.

Γκαλερί Titanium, 1998

  • Ποια ήταν η πρώτη σου επιρροή; Σεζάν, Ματίς.
  • Πήγαινες στον κινηματογράφο συχνά; Τζέημς Μποντ, γουέστερν, αστυνομικά, αργότερα Αλκυονίδα, Στούντιο.
  • Σπουδές στο αντικείμενο; Καμιά επίσημη σχολή. Άλλωστε είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι το ράσο δεν κάνει τον παπά.
  • Υπάρχουν μεγάλοι καλλιτέχνες στο χώρο που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμα; Μου φαίνεται λίγο απίθανο. Η δουλειά που αξίζει πάντα φαίνεται αν βέβαια την δείχνεις και δεν την κρατάς κλειδωμένη.
  • Τι συμβουλή θα έδινες σε ένα νεαρό που θέλει να γίνει καλλιτέχνης; Τη συμβουλή που δίνουν οι γεροντότεροι μελισσοκόμοι στους νεότερους. Να ασχοληθούν μόνο αν στα όνειρά τους βλέπουν μέλισσες.
  • Πιστεύεις ότι ο κόσμος της τέχνης είναι “νεκρός”; Ο κόσμος της τέχνης δεν είναι ανεξάρτητος από την κοινωνία, είτε συμβαδίζει είτε είναι λίγο πιο μπροστά από αυτήν. Είναι νεκρός όταν και η κοινωνία είναι νεκρή .
  • Ποιος νομίζεις ότι είναι ο μεγαλύτερος, σε οικονομική αξία, καλλιτέχνης; Οι Ντάμιεν Χερστ, Τζεφ Κουνς, σήμερα.

Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 2005

  • Η δουλειά σου έχει φτάσει σε τέτοια τιμή για να δικαιολογήσει τα όνειρα σου όταν ξεκίνησες ; Ποτέ δεν ήταν αυτό μέτρο για τα όνειρά μου.
  • Που βρίσκεις τις ιδέες αυτή την εποχή; Η διαφήμιση στηρίζεται στην ιδέα.. Η τέχνη είναι καρπός περίπλοκων εσωτερικών και εξωτερικών διαδικασιών, συνειδητών και ασυνείδητων.
  • Τι πιστεύεις ότι πρόκειται να συμβεί στην τέχνη; Θα είναι όλα ιδρύματα ή επιδοτούμενα; Άλλο η τέχνη, άλλο οι χώροι όπου παρουσιάζεται η τέχνη. Σήμερα βέβαια πολλές φορές το δεύτερο επηρεάζει το πρώτο. Ο νεοφιλελευθερισμός, συρρικνώνοντας το κράτος, περικόπτει τις επιδοτήσεις προς τα μουσεία και προς τα ιδρύματα, οπότε αυτά πρέπει να γίνουν κερδοφόρα, για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, κυρίαρχο ρόλο στην πορεία της τέχνης έχουν οι οικονομικοί παράγοντες.

Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 2007

  • Ξέρεις ποιοί επινόησαν την ιδέα “γκαλερί”; Όχι δεν το γνωρίζω.
  • Πιστεύεις ότι ο Πικάσο ήταν επιχειρηματίας –καλλιτέχνης; Ο Πικάσο ήταν Καλλιτέχνης, σε αντίθεση με τους προαναφερθέντες που είναι επιχειρηματίες.
  • Πώς βλέπεις τον καλλιτέχνη του μέλλοντος; Περισσότερο θεωρητικό και λιγότερο χειρώνακτα.
  • Οι gay καλλιτέχνες είναι πιο παραγωγικοί; Για μένα δεν υφίσταται αυτός ο διαχωρισμός.

Γκαλερί Μυλωνογιάννη, 2009

  • Ακούς μουσική όταν δουλεύεις και τι; Ναι, σχεδόν πάντα, και συνήθως κλασική γιατί με βοηθάει να συγκεντρώνομαι και να μην έχω αντιπερισπασμούς.
  • Πώς βλέπεις τα εικαστικά στα Χανιά; Πολύ πράγμα, λίγη ποιότητα.

Γκαλερί Titanium, 1995

  • Τι κοιτάς πρώτα σε μια γυναίκα; Αν είναι όμορφη, βέβαια.
  • Θα σωθεί η Ελλάδα; Θα σωθεί, αλλά μόνο επειδή θα το θελήσει ο διεθνής παράγοντας, με άγνωστο τίμημα βέβαια. Δυστυχώς η κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας είναι άκρως απογοητευτική. Σέρνεται σαν υπνωτισμένη από ανίκανους πολιτικούς και από ντόπια συμφέροντα που είναι ικανοί να την οδηγήσουν στην καταστροφή προκειμένου να μη χάσουν τα κεκτημένα τους. Όπως οι κοτζαμπάσηδες επί τουρκοκρατίας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s