
Η Isetta λοιπόν υπήρξε προϊόν της περιόδου ανασυγκρότησης μετά τον Δεύτερο παγκόσμιο Πόλεμο, όταν το ζητούμενο ήταν η γρήγορη παραγωγή φθηνών μεταφορικών μέσων για τις μάζες που οδήγησε και στη γέννηση της Vespa.
Isetta 600
Η Ιταλική εταιρείαIso SpA που παρήγαγε ψυγεία, μοτοποδήλατα και τρίκυκλα, αποφάσισε το 1952 να μπει στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων.
Είχε μήκος 2.29m, πλάτος μόλις 1.37m βάρος 330 Kg, μη-ανοιγόμενα bubble παράθυρα, ενώ ολόκληρο το μπροστινό τμήμα, που φιλοξενούσε ένα εξαιρετικά μίνιμαλ ταμπλό με ένα ταχύμετρο, να ανοίγει μονοκόμματα σαν πόρτα και μία ηλιοροφή καλυμμένη με καμβά που λειτουργούσε και ως τρόπος διαφυγής για τους δύο επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
H Isetta προκάλεσε αίσθηση στο Σαλόνι αυτοκίνητων του Τορίνο το 1953.
Η θέρμανση ήταν ένα από τα extras, πίσω από το μονοκόμματο κάθισμα των επιβατών υπήρχε ένα αποθηκευτικό ράφι κάτω από το οποίο φυλασσόταν και η ρεζέρβα. H Isetta ήταν λοιπόν μάλλον ένα προσιτό παρά άνετο όχημα.
Ο Cary Grant με την Isetta του
Αρχικά κυκλοφόρησε σε δύο τύπους: το Turismo, που ο κατά 20 cm στενότερος πίσω άξονας του έδινε το χαρακτηριστικό ωοειδές σχήμα και το Autocarro.
Παρά την αρχική επιτυχία, ο ανταγωνισμός με το “500″ της Fiat και η επιθυμία του Renzo Rivolta να αφοσιωθεί στο νέο “Iso Rivolt”a οδήγησαν γρήγορα στην πώληση των δικαιωμάτων συναρμολόγησης αρχικά και αργότερα της κατασκευής.
Έτσι το 1955 μετά την κατασκευή 1000 περίπου Isetta, η Iso σταμάτησε την παραγωγή στην Ιταλία, αν και συνέχισε ως το 1958 στην Ισπανία .
Με την αγορά των δικαιωμάτων εταιρείες όπως η Γαλλική VELAM, η Βραζιλιάνικη ROMI και κυρίως η BMW κατασκεύασαν δικές τους εκδοχές της Isetta. — Μια παρόμοια εκδοχή ήταν και το ελληνικό Fuldamobil της Αττικά.
Το μοντέλο της BMW υπήρξε από τα πιο επιτυχημένα, αφού ουσιαστικά ανασχεδιάστηκε και εμπλουτίστηκε.
Το 1957 η BMW παρουσίασε ακόμα και μια 4θεσια εκδοχή της Isetta, ο ανταγωνισμός όμως με το VW Beetle και άλλοι παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση οδήγησαν στον τερματισμό της παραγωγής το 1962 αφού είχαν κατασκευαστεί συνολικά 161.728 κομμάτια.
Ήδη από το 2007 ακούγονταν φήμες για την ‘επανέκδοση’ της BMW Isetta μέσα στο 2010, αλλά πράααααμα.
Δείτε και μερικά βιντεάκια…
Να τη και έξω από τις ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ. Σταθερή πελάτισσα…