BMW ISETTA. Ο ανταγωνιστής του Peel. Άλλο φρούτο…

Posted: Απριλίου 19, 2012 in ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
Ετικέτες:
Από τα πιο δημοφιλή microcars της μεταπολεμικής εποχής (μαζί με το Mini Cooper, τα Fiat 500 & 600, το VW Type 1 –aka Beetle- ) είναι η Isetta όπου αν και όχι εξίσου γνωστή σήμερα, παραμένει ο ορισμός του bubble car.

Η  Isetta λοιπόν υπήρξε προϊόν της περιόδου ανασυγκρότησης μετά τον Δεύτερο παγκόσμιο Πόλεμο, όταν το ζητούμενο ήταν η γρήγορη παραγωγή φθηνών μεταφορικών μέσων για τις μάζες που οδήγησε και στη γέννηση της Vespa.

Isetta 600

Η Ιταλική εταιρείαIso SpA που παρήγαγε ψυγεία, μοτοποδήλατα και τρίκυκλα, αποφάσισε το 1952 να μπει στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων.

Το αποτέλεσμα, έργο των μηχανικών Ermenegildo Preti και Pierluigi Raggi ήταν η “Isetta” (από το Iso και το -etta που σημαίνει μικρή) ένα μικρό, ωοειδές αυτοκινητάκι με δικύλινδρο κινητήρα μοτοποδήλατου και μια μόνο πόρτα, που παρέπεμπε στα ψυγεία της Iso.
Isseta |2

Είχε μήκος 2.29m, πλάτος μόλις 1.37m βάρος 330 Kg, μη-ανοιγόμενα bubble παράθυρα, ενώ ολόκληρο το μπροστινό τμήμα, που φιλοξενούσε ένα εξαιρετικά μίνιμαλ ταμπλό με ένα ταχύμετρο, να ανοίγει μονοκόμματα σαν πόρτα και μία ηλιοροφή καλυμμένη με καμβά που λειτουργούσε και ως τρόπος διαφυγής για τους δύο επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.

H Isetta προκάλεσε αίσθηση στο Σαλόνι αυτοκίνητων του Τορίνο το 1953.

Η θέρμανση ήταν ένα από τα extras, πίσω από το μονοκόμματο κάθισμα των επιβατών υπήρχε ένα αποθηκευτικό ράφι κάτω από το οποίο φυλασσόταν και η ρεζέρβα. H Isetta ήταν λοιπόν μάλλον ένα προσιτό παρά άνετο όχημα.

Isetta Wedding

Ο Cary Grant με την Isetta του

Αρχικά κυκλοφόρησε σε δύο τύπους: το Turismo, που ο κατά 20 cm στενότερος πίσω άξονας του έδινε το χαρακτηριστικό ωοειδές σχήμα και το Autocarro.

Παρά την αρχική επιτυχία, ο ανταγωνισμός με το “500″ της Fiat και η επιθυμία του Renzo Rivolta να αφοσιωθεί στο νέο “Iso Rivolt”a οδήγησαν γρήγορα στην πώληση των δικαιωμάτων συναρμολόγησης αρχικά και αργότερα της κατασκευής.

Έτσι  το 1955 μετά την κατασκευή 1000 περίπου Isetta, η Iso σταμάτησε την παραγωγή στην Ιταλία, αν και συνέχισε ως το 1958 στην Ισπανία .

Με την αγορά των δικαιωμάτων εταιρείες όπως η Γαλλική VELAM, η Βραζιλιάνικη ROMI και κυρίως η BMW κατασκεύασαν δικές τους εκδοχές της Isetta. — Μια παρόμοια εκδοχή ήταν και το ελληνικό Fuldamobil της Αττικά.

Romi Isetta

Fuldamobil Attica

Το μοντέλο της BMW υπήρξε από τα πιο επιτυχημένα, αφού ουσιαστικά ανασχεδιάστηκε και εμπλουτίστηκε.

Image

Στην Αγγλία, αν και δεν είχε αρχικά γνωρίσει επιτυχία, μετά την κυκλοφορία του τρίκυκλου μοντέλου της BMW έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές. Αυτό  λόγω μιας διάταξης, που επέτρεπε αν δεν υπήρχε εγκατεστημένη η πίσω ταχύτητα να κατηγοριοποιείται ως τρίκυκλο μοτοποδήλατο και έτσι να απαλλαγεί από τα τέλη των αυτοκινήτων, καθώς και να οδηγηθεί με μια άδεια μοτοποδηλάτου.

Το 1957 η BMW παρουσίασε ακόμα και μια 4θεσια εκδοχή της Isetta, ο ανταγωνισμός όμως με το VW Beetle και άλλοι παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση οδήγησαν στον τερματισμό της παραγωγής το 1962 αφού είχαν κατασκευαστεί συνολικά 161.728 κομμάτια.

Image

Ήδη από το 2007 ακούγονταν φήμες για την ‘επανέκδοση’ της BMW Isetta μέσα στο 2010, αλλά πράααααμα.

BMW Isetta 2007

Δείτε και μερικά βιντεάκια…

Πηγή και…  http://fridge.gr/

Να τη και έξω από τις ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ. Σταθερή πελάτισσα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s