«Ο επιμένων ελληνικά!»

Posted: Ιουνίου 15, 2012 in ΑΙΡΕΤΙΚΑ
Ετικέτες:

«Ο επιμένων ελληνικά» ήταν ένα παλιό μήνυμα που ακούγαμε και βλέπαμε εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 80. Την έμπνευση της διαφημιστικής καμπάνιας είχε ένας κάποιος μεικτός φορέας, ιδιωτών μικρομεσαίων επιχειρηματιών και του Δημοσίου. Την ανάγκη της επέβαλε το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ελληνικών προϊόντων είχαν αρχίσει να υποχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εισέρχονται σε κατάσταση πρόωρη ύφεσης, σε μια Ελλάδα που η καταναλωτική της ευρωστία ανέβαινε και άρχιζε να αποκτά νέες καταναλωτικές συνήθειες και «αξίες».

Ηταν τότε που είχαν αρχίζει να ρέουν άφθονα τα χρήματα των «κουτόφραγκων», έτσι νομίζαμε, μέσω ποικίλων κοινοτικών προγραμμάτων και επιδοτήσεων. Η βαλκανική Ελλάδα ανακάλυπτε τη γοητεία και τη γκλαμουριά του status symbol. Το ΄88 γινόταν πρώτη στην Ευρώπη, κατ’ αναλογίαν πληθυσμού, σε κατανάλωση ουίσκι και το ‘ 89 πρώτη σε κατοχή «Μερτσέντες», ( όπως και το 2008 πρώτη σε κατοχή Porsche Cayenne , ενώ το 2010 στον καιρό του μνημονίου, ερχόταν …απλώς δεύτερη!). Τότε λοιπόν νέα εμπορικά σήματα, sorry brands, (βοήθα Glitteratti), έκαναν την εμφάνισή τους σε μοδάτα μαγαζιά. Ο Μίδας της επίπλαστης ευημερίας, είχε καταργήσει τα οικονομικά σύνορα του καναναλωτισμού. Τα ψώνια στα …Μιλάνα και τα Παρίσια έγιναν must (και δεν ήταν για την μπουρζουαζία , για τον μέσο έλληνα φοροφυγά, όπως και τον μέσο δανεισμένο έλληνα ήταν). Την ίδια ώρα η ελληνική παραγωγή αποδομείτο και αργοπέθαινε – σε παράλληλή πορεία βέβαια και με την αγροτική παραγωγή .

Όλα αυτά όμως θα ανήκουν σε πολύ λίγο στην ιστορία του ελληνικού καταναλωτικού ονείρου. Οσες ελληνικές επιχειρήσεις είχαν παραμείνει εν ζωή, έστω κι αν φυτοζωούσαν, δέχονται πλέον την εξοντωτική επίθεση του μνημονίου με την στέγνια της ρευστότητας. Είναι επιχειρήσεις που δουλεύουμε εμείς, που δουλεύουν οι δικοί μας, οι συγγενείς μας, οι φίλοι μας, οι γείτονες, οι συγχωριανοί μας, που δουλεύουν, εν τέλει, έλληνες. Η κρίση μας αναγκάζει να κατανοήσουμε ότι είμαστε μια συγκεκριμένη κοινωνία που ακολουθεί πλέον την δική της κοινή πορεία και υφίσταται από κοινού τις επιπτώσεις της κρίσης.

Αυτή την ώρα, που μαίνεται η θύελλα της αδυσώπητης οικονομικής δυσπραγίας που ενέσκηψε, χιλιάδες επιχειρήσεις κινδυνεύουν να καταρρεύσουν, να γίνουν κουφάρια και να δημιουργήσουν επί πλέον ανέργους με άδειες τσέπες και άδειες ζωές. Γιαυτό και μείς, όσο και αν σας ακούγεται δασκαλίστικη η προτροπή, ας δώσουμε την δική μας μάχη. Ας αγοράσουμε με πείσμα ελληνικά προϊόντα. Ας μην περιμένουμε να μας το πει κάποια επίσημη καμπάνια της παραζαλισμένης κυβέρνησης.( Αλλωστε ο πρωθυπουργός μας θα θεωρούσε, ίσως, μια τέτοια καμπάνια, ασύμβατη με τον διεθνισμό και την πολυπολιτισμικότητά του!)

Ξέρουμε και έχουμε όλοι τις ενστάσεις μας: Μα η ποιότητα .. μα το κόστος… μα το στυλ… μα οι τιμές… κλπ. Όλα αυτά είναι γνωστά, σεβαστά, αλλά είμαστε σε πόλεμο και αυτά πρέπει να περάσουν σε δεύτερη μοίρα. Δεν θα διασκεδάσουμε λιγότερο αν στο μπαρ η την ταβέρνα αν παραγγείλουμε ελληνική μπύρα, δεν θα περπατήσουμε λιγότερο καλά αν αγοράσουμε ελληνικό παπούτσι, δεν θα πάρουμε περισσότερο καρκίνο (εμείς οι καπνιστές) αν αγοράσουμε ελληνικά τσιγάρα, δεν θα γίνουμε λιγότερο εμφανίσιμοι αν αγοράσουμε ελληνικά ρούχα.

Είμαστε σε πόλεμο, και ένα μέρος της έκβασής του είναι και δικό μας θέμα, του καθενός μας χωριστά. Η τσέπη μας είναι το δικό μας όπλο. Ας το χρησιμοποιήσουμε για να δώσουμε δουλειά σε έλληνες και μια ελάχιστη ανάσα στην ελληνική οικονομία.

ΥΓ: Κάποιοι θα χαρακτηρίσουν απλοϊκότητα αυτή την προτροπή, στην εποχή του διεθνοποιημένου καπιταλισμού, της ταξικής επίθεσης, της δορυφοροποίησης των περιφερειακών καπιταλιστικών οικονομιών, κλπ , κλπ. Κάποιοι άλλοι θα τα θεωρήσουν εθνικιστικά. Δεν πειράζει. Ο καθείς και αγώνας του… (Γιάννης Σιδέρης)

Την ίδια ώρα που η κινδυνολογία έχει πάρει φωτιά και ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την ψήφιση του μνημονίου 2 ήταν ότι δεν θα έχουμε προϊόντα πρώτης ανάγκης, την ίδια ώρα που οι πολυεθνικές ετοιμάζουν βαλίτσες για να εγκαταλείψουν την ελληνική κατεστραμμένη αγορά, οι Έλληνες καταναλωτές επανέρχονται στο περίφημο σύνθημα «Ο επιμένων ελληνικά!». Ευαισθητοποιούνται και ανταλλάσσουν το παρακάτω mail που αναφέρει τις ελληνικές εταιρείες που πρέπει να στηρίξουν.
Πολλές είναι οι ελληνικές εταιρείες που από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση κάνουν προσφορές στους καταναλωτές με σκοπό να αλληλοβοηθηθούν και να παραμείνουν και οι ίδιοι με ανεβασμένα τα ρολά. Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν ελληνικά προϊόντα, κυρίως για συναισθηματικούς λόγους, καθώς οι τιμές στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι καν ανταγωνιστικές.

ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΙΟΝ (Γάλακτος, Αμυγδάλου, Break, Nucrema, Mabel, Υγείας ΙΟΝ, Σοκοφρέτα, Noizetta). Ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1930 και έχει δύο εργοστάσια παραγωγής, Αθήνα και Άρτα.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Πτι Μπερ, Μιράντα, Caprice, Cream Crackers, Digestive, Γεμιστά, Marie, Mascot, Rondo, Crispies, Φρυγανιές κτλ). Ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε το 1938 από Πολίτες πρόσφυγες και στις μέρες μας απασχολεί 1000 άτομα σε 4 ιδιόκτητα εργοστάσια σε όλη την Ελλάδα.
ELBISCO πρώην Ελληνική Εταιρεία Μπισκότων (Elite φρυγανιές, Αλλατίνη, Κρις Κρις, Βοσινάκη, Forma).

ΞΕΝΗ

Παυλίδης – Κraft Foods (Lacta, Παυλίδου υγείας, Toblerone, Παυλίδης γεμιστή, Lila Pause, Kiss, Gioconda, Merenda). H Παυλίδης εξαγοράστηκε το 1990 από τον αμερικανικό κολοσσό Kraft Foods με κατακόρυφη πτώση ποιότητας και αύξηση τιμών έκτοτε, τώρα έχουν βάλει στο μάτι και την βρετανική Cadbury.

ΚΕΤΣΑΠ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΚΥΚΝΟΣ (κέτσαπ, πάστα ντομάτας, κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά). Ελληνική εταιρεία με έτος ίδρυσης το 1911, έδρα το Ναύπλιο και παραγωγή-διανομή στα Σαβάλια Ηλείας.

ΞΕΝΗ
HEINΖ, αμερικανικό trust που μονοπωλεί την αγορά σε 50 χώρες, με κύκλο εργασιών 10δις δολλάρια παγκοσμίως!

ΠΑΓΩΤΑ / ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΚΡΙ ΚΡΙ (παγωτά, γιαούρτι, φρέσκο γάλα). Ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 1954, με σύγχρονη μονάδα παραγωγής στις Σέρρες και κέντρο διανομής στην Αθήνα. http://www.krikri.gr
ΕΒΓΑ (παγωτά, κρουασάν, χυμοί). Ιδρύθηκε το 1934 ως Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου, και είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ μέχρι και σήμερα αμιγώς ελληνικών συμφερόντων.
ΕΒΟΛ (Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου) (γάλα, γιαούρτι, τυρί). Συνεταιριστική εταιρεία που εκπροσωπεί κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιοχής Βόλου – Πηλίου – Βελεστίνου. Ασκεί παρεμβατική πολιτική στην τιμή του γάλακτος, διασφαλίζοντας το εισόδημα των κτηνοτρόφων της περιοχής, οι οποίοι απολαμβάνουν από τις υψηλότερες τιμές που δίνονται στο γάλα πανελλαδικά. Ειδικεύεται και στα βιολογικά προϊόντα.
ΟΛΥΜΠΟΣ (Γαλακτοβιομηχανία Λαρίσης) (γάλα, γιαούρτι, τυρί, χυμοί).
ΦΑΓΕ (γιαούρτι, γάλα, συσκευασμένο τυρί). Ιδρύθηκε το 1926 από τον Α. Φιλίππου και διατηρεί μέχρι σήμερα ηγετική θέση στην ελληνική αγορά. Διαθέτει 3 μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα και μία στις ΗΠΑ.
ΞΕΝΗ
ΑΓΝΟ (γάλα, γιαούρτι, τυρί, χυμοί) (Τα 4 τελευταία χρόνια συνεργασία με την DANONE.
ΜΕΒΓΑΛ (γάλα, γιαούρτι, τυρί) (Με επιφυλάξεις, ανακοίνωσε πρόσφατα συνεργασία με την DANONE στον τομέα διανομής των προϊόντων).
ΔΕΛΤΑ, εξαγοράστηκε από τον όμιλο VIVARTIA (MiG) το 2006 (στον οποίο ανήκουν και τα Goody’s, Μπάρμπα Στάθης, Flocafe, 7 Days κρουασάν, Χρυσή Ζύμη), ο οποίος αν και ελληνικό cogglomerate, βαδίζει στα χνάρια των ξένων πολυεθνικών με συμμετοχή ξένων κεφαλαίων και τακτική εξαγορών και συγχωνέυσεων.
ALGIDA, φίρμα παγωτού που ανήκει στον πολυεθνικό κολοσσό Unilever, που μεταξύ άλλων στην Ελλάδα εμπορεύεται και τα προϊόντα Ζwan, Βιταμ, Pumaro, Νέα Φυτίνη, ελαιόλαδο Αλτις, Lipton, Knorr, Helmann’s, ηλιέλαιο Sol, Friol, Φλώρα, Calve, Becel, αλλά και είδη υγειινής όπως Vaseline, Ultrex, Timotei, Svelto, Sun, Skip, Rexona, Organics, Omo, Lux, Klinex, Dove, Cif, Cajoline, Brut, Axe, Aim!!! Έχει εξαγοράσει πλήθος ελληνικών εταιριών (Ελαίς 1962, Pummaro 1999), αλλά και ξένων με δραστηριότητα στην Ελλάδα (Κnorr-Bestfoods).
NESTLE, η μεγαλύτερη παραγωγός ειδών διατροφής στον κόσμο, με ετήσιο τζίρο 60δις δολλάρια!! Μέσα από διαρκείς συγχωνεύσεις και εξαγορές άλλων εταιριών, έφτασε το 2003 να διαθέτει 511 εργοστάσια σε 86 χώρες! Στην Ελλάδα, εκτός από παγωτά (μέχρι εκεί φτάσανε τα πλοκάμια της, αφού πρόκειται για άκρως επικερδή αγορά), εμπορεύεται και τα προϊόντα farine lactee, δημητριακά fitness και clusters, σοκολάτες boss, kitkat, crunch, smarties, baci, nesquik, nescafe (φανταστείτε μόνο ότι ο νεσκαφέ φραπέ έχει αναδειχθεί σε εθνικό προϊόν, με το 25% του εγχώριου τζίρου!!), νερά κορπή, vittel, perrier, contrex, san pellegrino, maggi κύβους, μέχρι friskies και purina για τους τετράποδους.. καταναλωτές. Το γνωρίζατε ότι όλα αυτά τα προϊόντα προσθέτουν στην κερδοφορία της ήδη ζάμπλουτης NESTLE;
DANONE (Activia, Danonino, Actimel, Danette, νερά Evian και Volvic, Milupa, Nutricia κτλ), γαλλοϊταλικός κολοσσός που τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να παρεισφρύσει και στην ελληνική αγορά.
FrieslandCampina (τυρί Milner, γάλα NOYNOY κτλ), ολλανδικός γαλακτοκομικός όμιλος, τα προϊόντα του οποίου πωλούνται σε 100 χώρες.
ARIA (Lurpak, γάλα, τυριά κτλ), δανέζικος γαλακτοκομικός όμιλος, πήχτρα στο μεταλλαγμένο.

ΣΝΑΚΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

CHIPITA

ΞΕΝΗ

PRINGLES, πρόκειται για παραπροϊόν του αμερικανικού υπερκολοσσού Procter & Gamble που δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα ειδών υγιεινής, (βλ. πλήρη λίστα με προϊόντα στα είδη υγιεινής), είπαν να πουλήσουν και κανά πατατάκι μπας και αυξήσουν τα έσοδα!
ΤΣΑΚΙΡΗΣ πατατάκια, εξαγοράστηκαν το 2004 από την Coca-Cola 3E
LAY’S πατατάκια, αρχικά προϊόν της αμερικανικής Frito Lay, η οποία εξαγοράστηκε το 1965 από την Pepsico

SUPER MARKET – Εμπορικά Καταστήματα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ. Αλυσίδα καταστημάτων που ιδρύθηκε το 1954 από τους αδερφούς Σπύρο και Γιάννη Σκλαβενίτη και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο. Το 2005 οι ιδιοκτήτες της δέχτηκαν πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο η οποία, όπως ακούστηκε στην αγορά, ξεπερνούσε τα 400 εκ ευρώ. Οι εξελίξεις έμελλε να ήταν καταλυτικές. Αρχές Μαρτίου του 2006 φεύγει από τη ζωή ο Σπύρος Σκλαβενίτης και στις 27 Ιουνίου του ίδιου έτους τα τέσσερα παιδιά του, η Μαρία, ο Γεράσιμος, ο Στέλιος και η Βίκυ δηλώνουν τη διάθεση τους να αναλάβουν την ευθύνη της εταιρείας, απορρίπτοντας την πρόταση που είχε γίνει από τον πολυεθνικό όμιλο. Συγχρόνως, εξαγοράζουν σε συνεργασία με τον Νίκο Μαμιδάκη, το σύνολο των μετοχών των οικογενειών του Γιάννη και του Νάσου Σκλαβενίτη και της οικογένειας του Μιλτιάδη Παπαδόπουλου. Η μετΞΕΝΗκή σύνθεση της επιχείρησης διαμορφώνεται ως εξής: Οικογένεια Σπύρου Σκλαβενίτη 80%, Νίκος Μαμιδάκης 14% και Ανδρέας Ποταμιάνος 6%. Σήμερα η Σκλαβενίτης διαθέτει 72 καταστήματα, εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 150.000 πελάτες, απασχολώντας περίπου 7.100 εργαζόμενους ενώ έκλεισε το οικονομικό έτος 2008 με κύκλο εργασιών 1.088 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2007 της τάξης του 13,31%.
ΑΤΛΑΝΤΙΚ. Ιδρύθηκε το 1980 από τον Παναγιώτη Αποστόλου και έφτασε σήμερα να έχει ένα δίκτυο 88 καταστημάτων πανελλαδικώς, σε συνεργασία με την ΑΡΙΣΤΑ.
My Market – METRO. Ιδρύθηκε το 1976 και προήλθε από το συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών, ενώ ήταν από την αρχή και παραμένει πάντα απόλυτα ελληνικών συμφερόντων. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής μέσα από τα My Market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. Η My Market διαθέτει 45 καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία είΕΛΛΗΝΙΚΗ στην Αττική.
ΜΑΣΟΥΤΗΣ
SPRIDER stores.

ΞΕΝΗ

SPAR Βερόπουλος. Σαν Βερόπούλος ξεκίνησε συνεργασία με τον ολλανδικό γίγαντα SPAR (μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων παγκοσμίως) ήδη από το 1973, πουλώντας τα προϊόντα της, και έκτοτε έχει εξαπλωθεί με 228 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και 31 καταστημάτων με την επωνυμία Χαλκιαδάκης στην Κρήτη.
ΑΒ Βασιλόπουλος. Ιδρύθηκε το Δεκέμβριο 1969 από τους αδελφούς Γεράσιμο και Χαράλαμπο Βασιλόπουλο. Τον Νοέμβριο του 1990 εισάγεται στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Τον Ιούλιο του 1992 εξαγοράζεται από τον Όμιλο Delhaize, βελγικών συμφερόντων με δραστηριότητες σε 6 χώρες.
CARREFOUR Μαρινόπουλος, γαλλική αλυσίδα υπερκαταστημάτων, στην οποία ανήκει και η Dia, το όνομα Μαρινόπουλος διατηρείται απλά και μόνο για να κάνει την ελληνική συσχέτιση και να εξαπατάται ο καταναλωτής
LIDL, γερμανικός υπερκολοσσός με 8000 καταστήματα σε 20 χώρες (200 μόνο στην Ελλάδα!) Ανήκει στον επιχειρηματικό όμιλο Schwarz και πουλάει τρόφιμα και άλλα προϊόντα λιανικού εμπορίου δικής του μάρκας σε πολύ χαμηλές τιμές. Εργατικά συνδικάτα και ενώσεις εργαζομένων σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο καταγγέλουν την εταιρεία ότι καταστρατηγεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία εξαναγκάζοντας τους εργαζόμενους να δουλεύουν παραπάνω ώρες, κατασκοπεύοντας το προσωπικό με κρυφές κάμερες, απολύοντας εγκύους γυναίκες κτλ. Στην ουσία τα φτηνά προϊόντα παράγονται από Πολωνούς και Βούλγαρους σκλάβους των Γερμανών για 300 ευρω το μήνα! Σε λίγο κι εμείς έτσι θα καταλήξουμε!
PRAKTIKER, γερμανικός υπερκολοσσός DIY με 440 καταστήματα σε 10 χώρες και ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ! http://www.praktiker.gr
IKEA, σουηδικός υπερκολοσσός που έχει καταλάβει την παγκόσμια αγορά επίπλου, παράγοντας μαζικά στην Κίνα και ρίχνοντας το κόστος. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ! δεν θα κρατήσουν πάνω από πενταετία!
ZARA ισπανική αλυσίδα που έχει καταλάβει την παγκόσμια αγορά ρούχου, παράγοντας μαζικά στην Κίνα και ρίχνοντας το κόστος. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ! δεν θα κρατήσουν πάνω από 3 μήνες!

ΜΠΥΡΕΣ / ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

CRAFT Microbrewery. H πρώτη ελληνική μικροζυθοποιία που ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1997 και παράγει μπύρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την φιλοσοφία και το μεράκι της μικρής παραγωγής. Λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία και δύο εστιατόρια-ζυθοποιία στο Χαλάνδρι και στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας.
ΕΠΟΜ (Ούζο Μίνι, προϊόν της Ένωσης Ποτοπαραγωγών Μυτιλήνης).
ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ ΕΠΕ Ούζο Βαρβαγιάννη, προϊόν της Ποτοποιίας «Βαρβαγιάννης ΕΠΕ», έτος ίδρυσης 1860.

ΞΕΝΗ

ΑΘΗΝΑΙΚΗ Ζυθοποιία (Amstel, Heineken, Άλφα, Fischer, Erdinger, Murphy’s Irish Stout και Red, Duvel, Chimay, Kirin, McFarland, Carib, Sol, Desperados, Tiger, Moretti, Foster’s και Krusovice Kralovsky). Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, αλλά πλέον αποτελεί μέλος του ολλανδικού ομίλου Heineken N.V.
ΜΥΘΟΣ Ζυθοποιία (Mythos, Carlsberg, Kaiser, Henninger, Kronenbourg, Grimbergen, Guinness, Kilkenny). ΕίΕΛΛΗΝΙΚΗ η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα και ανήκει εξ’ ολοκλήρου στον Ομίλο Εταιρειών Carlsberg.
ΟΥΖΟ 12 προϊόν της ιταλικής εταιρείας Campari. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ! http://www.camparigroup.com

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ / ΧΥΜΟΙ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΕΨΑ (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, κόλα, γκαζόζα, βυσσινάδα, σόδα, τόνικ) Από το 1924 λειτουργεί σε ιδιόκτητο εργοστάσιο παραγωγής στην Αγριά Βόλου και παραμένει 100% ελληνική.
ΛΟΥΞ (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, κόλα, γκαζόζα, βυσσινάδα, σόδα, τόνικ, χυμοί φρούτων) Εταιρεία που ιδρύθηκε το 1950 στην Πάτρα.

ΞΕΝΗ

COCA COLA 3E (Coca Cola, Sprite, Fanta, Amita, Frulite, Tuborg, νερό ΑΥΡΑ, Waterblue και Λύττος, σνακς TSAKIRIS). Κάποτε σαν 3Ε ήταν η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία εμφιαλώσεως, τώρα πια ανήκει στην γνωστή πολυεθνική των δισεκατομμυρίων.
PEPSICO – ΗΒΗ (Pepsi, 7UP, ΗΒΗ, νερό Λουτράκι, Lipton, Gatorade, Pure Rush). Κάποτε σαν Ηβη ήταν η αγαπημένη πορτοκαλάδα, εξαγοράστηκε κι αυτή απ’ την ανταγωνίστρια της Coca Cola, Pepsico.
ΚΛΙΑΦΑ (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, γκαζόζα, βυσσινάδα, σόδα). Από το 1977 η ΚΛΙΑΦΑ συνεργάζεται με την Ελληνική Εταιρία Εμφιαλώσεως παράγοντας για λογαριασμό της τα προϊόντα Coca Cola, Sprite και Fanta.

ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ / ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

AEGEAN OIL Πρόκειται για ελληνική εταιρεία, συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών και πρόσφατα έχει εισέλθει και στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο (Aegean Power).
ΕΚΟ ΑΒΕΕ Το 1982, μετά την απόφαση της EXΧON να εγκαταλείψει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στην Ελλάδα, εκδηλώνεται ενδιαφέρον από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου για την αγορά του πακέτου των μετοχών της ESSO. Η ESSO μετονομάζεται σε ΕΚΟ, υπάγεται στη ΔΕΠ και λειτουργεί πλέον ως επιχείρηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ακολουθεί συνεχή ανοδική πορεία στην πετρελαϊκή και πετροχημική αγορά της χώρας. Σήμερα δραστηριοποιείται στην αποθήκευση και διακίνηση υγρών καυσίμων, λιπαντικά υψηλής τεχνολογίας και διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων υγρών καυσίμων με σχεδόν 1200 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα.
JET OIL – Mamidoil Eλληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1969 από τους Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη. Δραστηριοποιείται στον κλάδο της αποθήκευσης, διακίνησης και εμπορίας πετρελαιοειδών στην εγχώρια αγορά και στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων και διαθέτει δίκτυο 600 πρατηρίων.
ETEKA Eλληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1983, με αντικείμενο τον εφοδιασμό πλοίων όλων των κατηγοριών στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Σύντομα επεκτάθηκε και στον τομέα των οδικών μεταφορών με 250 πρατήρια καυσίμων σε όλη την Ελλάδα, πετρέλαιο θέρμανσης και πλήρη σειρά λιπαντικών.

ΞΕΝΗ

BP (British Petroleum), πολυεθνική εταιρεία βρετανικών συμφερόντων (η μεγαλύτερη του Η. Βασιλείου) και αμφιλεγόμενη δραστηριότητα ανά τον κόσμο (βλ. πρόσφατο ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού, καταπίεση εργαζομένων και κοινωνικών ομάδων).
SHELL (Royal Dutch Shell), πολυεθνική εταιρεία βρετανο-ολλανδικών συμφερόντων, με δραστηριότητα στην εξόρυξη και εμπορία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Έχει δεχθεί πλήθος καταγγελιών για περιβαλλοντικές παραβάσεις και ανάμειξη στις εσωτερικές πολιτικές υποθέσεις πολλών κρατών (βλ. συγκρούσεις στη Νιγηρία). Το 2009 ανακυρήχθηκε ως η μεγαλύτερη πολυεθνική παγκοσμίως από το περιοδικό Fortune και η δεύτερη μεγαλύτερη από το Forbes.

ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ / ΕΙΔΗ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ (σαπούνι σώματος, αφρόλουτρο Καραβάκι, Aromatics, Natura, Olivia, αφρός ξυρίσματος Καραβάκι). Ιστορική ελληνική εταιρεία (ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι Λέσβου). Από το Φεβρουάριο του 2001 λειτουργεί το νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στη Ριτσώνα, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής σαπουνιού στα Βαλκάνια και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
ΑPIVITA (σαπούνι, σαμπουάν, κρέμες σώματος, αρωματοθεραπεία). Σειρά φυσικών καλλυντικών υψηλής ποιότητας, με ολοένα αυξανόμενες πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ξεκίνησε το 1979 με 4 άτομα προσωπικό και σήμερα απασχολεί 220 άτομα και παράγει πάνω από 300 διαφορετικά προϊόντα.
ΚΟΡΡΕΣ (σαπούνι σώματος, αφρόλουτρο, καλλυντικά, αντιηλιακό, αρωματοθεραπεία, σαμπουάν, φαρμακευτικά προϊόντα). Σειρά φυσικών προϊόντων με μεγάλο αριθμό καταστημάτων στο εξωτερικό.
Mastihashop (προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος, οδοντόκρεμα και άλλα φαρμακευτικά προϊόντα, παραδοσιακά γλυκά και ποτά, τσίχλες, μαστίχα και μαστιχέλαιο). Συνεταιριστική εταιρεία που εκπροσωπεί την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου.
ΕΥΡΗΚΑ (ΕΥΡΗΚΑ απορρυπαντικά πιάτων και ρούχων, ΤΙΚ ΤΑΚ καθαριστικό τουαλέτας, TOPINE απολυμαντικό, FLUP αποφρακτικό, CLARO σκόνη πλυντηρίου πιάτων, FRESH AIR αποσμητικό χώρου, FAMOSO για τζάμια, ALGOFLASH λιπάσματα και προϊόντα φυτών, AROXOL εντομοκτόνο, ZITA ultra και ΕΥΡΗΚΑ καθαριστικά). Ο Όμιλος ΕΥΡΗΚΑ ξεκίνησε την πορεία του από την Κύπρο, όπου το 1959 ο Ξάνθος Σαρρής ίδρυσε την ΕΥΡΗΚΑ ΛΤΔ., στην Αμμόχωστο. Ένα χρόνο μετά προχώρησε στην ίδρυση δεύτερης εταιρείας στην Ελλάδα, με την επωνυμία ΕΥΡΗΚΑ Ελλάς, το 1960, στην Αθήνα. Σημαντικός σταθμός ήταν η πλήρης καταστροφή της κυπριακής εταιρείας, το 1974, λόγω της τουρκικής εισβολής. Η εταιρεία κατάφερε να επαναλειτουργήσει 30 ημέρες μετά, στη Λεμεσό, στηρίζοντας την προσπάθεια των προσφύγων εργαζομένων της. Το 1977 η ΕΥΡΗΚΑ Ελλάς μετέφερε την έδρα της στο Βόλο και εκεί ξεκίνησε τη δημιουργία των σύγχρονων εγκαταστάσεων παραγωγής της, τις οποίες διατηρεί μέχρι σήμερα.
ROLCO – MyPlanet (MyPlanet σειρά απορρυπαντικών, AVA, ROL και ESSEX απορρυπαντικά, HiGeen αντισηπτικό gel χεριών, καλλυντικά TACT Beauty Care, Herborium apothecary αρώματα και φροντίδα σώματος, ROLCO BtoB επαγγελματικός καθαρισμός). Ελληνική εταιρία που ιδρύθηκε το 1948 στο Μοσχάτο Αττικής και σήμερα διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια στην ΝΑ Ευρώπη.

ΞΕΝΗ

PROCTER & GAMBLE, κρατηθείτε (Pantene, Vidal Sassoon, Ivory, Camay, Herbal Essences, Gillette, Wella, Secret, Old Spice, Always, Tampax, Crest, Fixodent, Oral-B, Head & Shoulders, Olay, Max Factor, Nice n’ Easy, Cover Girl, SK-II, Vicks, Ariel, Tide, Ace, Luv, Swiffer, Zest, Dash, Bold, Mr. Clean, Pampers αλλά και αρώματα Valentino, Dolce Gabbana, Polo, Dunhill, Christina Aguilera, Lacoste, Naomi Campbell, Gucci, Hugo Boss, Escada, Burberry και Puma, ηλεκτρικές συσκευές Braun, τροφές ζώων Eukanuba, Pringles πατατάκια (μην τα φάτε, λουστείτε!), μπαταρίες Duracell). Αμερικανική πολυεθνική, η τέταρτη πιο κερδοφόρος επιχείρηση στον κόσμο που δραστηριοποιείται σε 160 χώρες παγκοσμίως, προφανώς δεν χρειάζεται να τους κάνουμε πλουσιότερους.
COLGATE – PALMOLIVE, (Colgate, Kolynos, Palmolive, καθαριστικά ΑΖΑΧ, καθαριστικά ρούχων Soflan και Soupline, Fabuloso, Mennen). Αμερικανική πολυεθνική, ανταγωνίστρια της P&G, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1963 με δικό της εργοστάσιο στην Π. Ράλλη. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ, αλλά τουλάχιστον παράγει στην Ελλάδα! http://www.colgate.com.gr
UNILEVER, (Vaseline, Ultrex, Timotei, Svelto, Sun, Skip, Rexona, Organics, Omo, Lux, Klinex, Dove, Cif, Cajoline, Brut, Axe, Aim, Scwarzkopf). Διαφοροποιημένη πολυεθνική με δραστηριότητα σε πολλόυς τομείς, βλ. και τρόφιμα.

ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

(Σαμπουάν, ντους, σαπούνια, οδοντόκρεμες, προϊόντα καθαρισμού σώματος, ξυριστικά κλπ.) .

Δραματική για τα ελληνικά προϊόντα είναι η κατάσταση στα είδη ατομικής υγιεινής. Αφενός μεν οι πολυεθνικές και τα προϊόντα άλλης προέλευσης έχουν εκτοπίσει σχεδόν το σύνολο των ελληνικών προϊόντων και παραγωγών, αφετέρου δε, σειρά ελληνικών εταιρειών έχουν εξαγοραστεί από ξένες.

Η ισχύς του χρήματος των πολυεθνικών εταιρειών (“ελεύθερος ανταγωνισμός”), οι δυνατότητες που παρέχει η διαφήμιση, τα ισχυρά δίκτυα διανομής και οι τακτικές του μάρκετινγκ (αποκλεισμοί,  προσφορές, εκπτώσεις κλπ.) έχουν σχεδόν αφανίσει τα ελληνικά προϊόντα από τα καταστήματα (μικρά και μεγάλα) αφήνοντας χώρο μόνο σε μικρά καταστήματα, που συνδέονται μόνο τοπικά με τον τόπο παραγωγής των προϊόντων.

Στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ (οι περισσότερες από τις οποίες ελέγχονται από ξένες πολυεθνικές αλυσίδες) τα ξένα προϊόντα ατομικής υγιεινής κυμαίνονται σε ποσοστό από 90% – 100% των πωλούμενων προϊόντων. Οπου υπάρχουν ελληνικά προϊόντα πρέπει κάποιος να ψάξει συνήθως πολύ χαμηλά στα ράφια για να τα βρει … .

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

Φτιάξε το μόνος σου.

Η λύση δεν είναι “εμπορική”, όμως είναι μια καλή διέξοδος για όσους δεν θέλουν ή δεν μπορούν να στραφούν στα προϊόντα των πολυεθνικών που μας κατακλύζουν ή για όσους θέλουν λύσεις που οι ίδιοι θα ελέγχουν ως προς την σύσταση. Υπάρχουν στο διαδίκτυο αρκετοί τόποι, όπου μπορεί κανείς να βρει συνταγές για την κατασκευή προϊόντων ατομικής υγιεινής. Οι περισσότερες συνταγές ισχυρίζονται ότι είναι ακίνδυνες ή οικολογικές.

Επίσης, πολλοί είναι οι δικτυακοί τόποι  στους οποίους κριτικάρεται ή αναλύεται η προβληματική των κινδύνων από τα χημικά που χρησιμοποιούν αθρόα οι μεγάλες πολυεθνικές. Στους περισσότερους είναι γνωστό το καρκινογόνο  συστατικό paraben και άγνωστοι οι κίνδυνοι από τα υπόλοιπα. Είναι σαφές ότι οι πολυεθνικές  ελέγχουν τα κράτη και τις κυβερνήσεις σε απίστευτα υψηλό βαθμό.

Μια έρευνα στο διαδίκτυο ή η αγορά κάποιου βιβλίου μπορεί να αποκαλύψει χιλιάδες συνταγές, οι περισσότερες από τις οποιες βασίζονται σε φυτικά συστατικά και συσσωρεύουν την εφαρμοσμένη εμπειρία αιώνων, την γνώση και το ταλέντο εκατομμυρίων ανθρώπων.

Υπάρχει ελληνική παραγωγή !!! .

Στα είδη ατομικής υγιεινής υπάρχει ελληνική παραγωγή και μάλιστα ιδιαίτερα ποιοτική.

Στα προϊόντα ατομικής υγιεινής έχει μάλιστα συντελεστεί κατά την τελευταία δεκαετία και ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων με εκατοντάδες προϊόντα βασισμένα σε φυτικά συστατικά, πολλά μοναδικά παγκοσμίως που βρίσκονται μόνο στον ελληνικό χώρο.

Πέρα από τις δύο μεγάλες ελληνικές εταιρείες του χώρου που παρασκευάζουν προϊόντα με φυτικές βάσεις, πάρα πολλοί είναι οι “μικροί”  Ελληνες παραγωγοί που στηρίζουν που παράγουν προϊόντα με φυτικές βάσεις.

Το πρόβλημα τους δεν είναι ούτε η τιμή, ούτε η ποιότητα των προϊόντων που παράγονται, αλλά η παρουσία τους στα μεγάλα καταστήματα πώλησης.

Εδώ ο ρόλος των καταναλωτών, ο δικός μας ρόλος μπορεί να είναι καταλυτικός και για να ενισχυθούν τα ελληνικά προϊόντα και για να αλλάξει η καταναλωτική κουλτούρα, ώστε να ξεπεραστούν και να παραμεριστούν τα κριτήρια επιλογής που έχουν επιβάλλει οι πολυεθνικές εταιρείες.

Βρίσκοντας και αγοράζοντας τα ελληνικά προϊόντα.

Μια μικρή αναζήτηση στις ελληνικές πόλεις μπορεί να μας φέρει σε επαφή με τα καλά ελληνικά προϊόντα ατομικής υγιεινής. Κύρια σημεία πώλησής τους είναι τα καταστήματα με βιολογικά ή οικολογικά προϊόντα. Σε τουριστικά μέρη μπορούμε να τα βρούμε και σε καταστήματα πώλησης τουριστικών ειδών.

Ευθύνη του παραγωγού είναι η εγγύηση και η βελτίωση της ποιότητας, αλλά και η διάθεσή τους σε τιμή τέτοια ώστε να απευθύνονται σε όλους τους Ελληνες.

Ευθύνη του εμπόρου είναι η επιλογή ελληνικών προϊόντων και η πώλησή τους σε τιμές μη αισχροκερδείς, ώστε να μπορούν να αποκτηθούν από όλους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε από τους εμπόρους πλήρη και ακριβή ενημέρωση των καταναλωτών για την χώρα κατασκευής – προέλευσης, για την σύσταση, αλλά και για την τιμή κτήσης τους.

Δική μας χαρά θα είναι :

  • να δηλώσουμε προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και στο σουπερμάρκετ ότι θέλουμε τα ράφια τους να έχουν και ελληνικά προϊόντα.
  • να προτιμήσουμε εσκεμμένα και συνειδητά το ελληνικό προϊόν και να δηλώσουμε σε όσους δεν έχουν, ότι δεν αγοράζουμε το προϊόν άλλης προέλευσης, αλλά θα πάρουμε μόνο το ελληνικό και εφόσον διαθέτουν.
  • να διαμαρτυρηθούμε για τιμές που θεωρούμε αισχροκερδείς και να απαιτήσουμε μείωση της τιμής  του προϊόντος προκειμένου να το αγοράσουμε.
  • να ζητήσουμε πλήρη ανάλυση – ενημέρωση για την προέλευση, την σύσταση, την ποιότητα και το κόστος αγοράς.
  • να μην «θαμπωνόμαστε» από τις τακτικές του μάρκετινγκ των πολυεθνικών, να ενημερωνόμαστε για την ουσία και να σκεφτούμε τους κινδύνους από τα χημικά.
  • να ενημερώσουμε με την εμπειρία μας και τις θέσεις μας τους άλλους καταναλωτές και μέσω των ενώσεων καταναλωτών να απαιτήσουμε διορθώσεις και αλλαγές, όπου κρίνουμε ότι χρειάζεται.

Τα είδη ατομικής υγιεινής αποτελούν ένα χώρο, όπου μπορούμε και πρέπει να προτιμούμε και να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα, είναι προς το συμφέρον μας από κάθε άποψη.

Η δημιουργία μιας διαφορετικής καταναλωτικής κουλτούρας είναι μια πραγματική απάντηση σε όσα μαστίζουν την κοινωνία μας.

AΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Αν κάθε Έλληνας καταφέρει μέσα στο 2012 να αγοράσει ελληνικά προϊόντα αξίας 1.000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων που αγόρασε πέρυσι, τότε θα προστεθεί στην προβληματική ελληνική οικονομία το αστρονομικό ποσό των 12 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ολόκληρο το περιβόητο ΕΣΠΑ που υποτίθεται ότι θα αναζωογονούσε τη χώρα, είναι 18 δισεκατομμύρια για τέσσερα χρόνια. Στροφή στο μικρό Ελληνικό μαγαζί, στο ελληνικό τρόφιμο, στο ελληνικό ποτό,στροφή στον Έλληνα παραγωγό, ελληνικό ρούχο και το ελληνικό παπούτσι.

Τα Ελληνικά προϊόντα έχουν BARCODE που αρχίζει από 520

Δείτε επίσης:

Η μπίρα από την Κέρκυρα που κέρδισε τα φώτα της δημοσιότητας και τα βραβεία στο Λονδίνο

ΜΠΑΝΑΝΑ. Τα τόσο πολύτιμα συστατικά της υπάρχουν ΜΟΝΟ αν η μπανάνα είναι ώριμη όταν κόβεται από το δέντρο!!!

Στέβια: Η απάντηση στη ζάχαρη. Το υγιές υποκατάστατο της ζάχαρης.

ΠΑΛΙΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ο βερόπουλος και το Carrefour ειναι ελληνικα σούπερ μαρκετ….λιγη ενημερωση δεν βλάπτει!!! Απλα ο βερόπουλος πουλάει και αποκλειστικά προϊόντα spar. To Carrefour έχει έρθει πάλι σε ελληνικά χέρια και το έχουν οι μαρινοπουλοι 100%

  2. Γεια σας και συγχαρητήρια για την προσπάθεια σας.
    Καλό θα ήταν να προβάλετε και μικρές Ελληνικές επιχειρήσεις που με πολύ προσπάθεια και τεράστιες δυσκολίες προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα σε αυτόν τον άκρατο ανταγωνισμό των ξένων πολυεθνικών.
    Είμαστε μια από αυτές και ζητάμε την στήριξη σας
    Ευχαριστούμε πολύ!

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ
    ΣΑΠΟΥΝΙΩΝ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
    «ΘΕΟΧΑΡΗ»
    ΧΙΟΥ & ΒΟΥΛΓΑΡΗ – ΣΑΛΑΜΙΝΑ
    Τ.Κ – 18900
    ΤΗΛ: 210 4655166
    ΚΙΝ:6909 669462
    e-mail: info@anatropes.gr

  3. Ο/Η petros 21 λέει:

    Είναι εντελώς μα εντελώς διαφορετικές μπύρες οι Amstel,Heineken,Fischer,Alfa.Χρησιμοποιούν άλλο τύπο βύνης, άλλο τύπο λυκίσκου,άλλο τύπο μαγιάς και έχουν διαφορετική διαδικασία ζυθοποίησης.Σε όποιον φαίνονται ίδιες, απλά δεν ξέρει από μπύρα.Είναι 100% σίγουρο ότι αγοράζει ελληνικό κριθάρι,με συμβολαιακη καλλιέργεια,με το οποίο καλύπτει το 50% των αναγκών της για την παραγωγή.

  4. Ο/Η neaderdal 1969 λέει:

    Τα «ελληνικά» προϊόντα dear δεν πέρασαν στα χέρια πολυεθνικών με το ζόρι να σου θυμίσω…Βλ. Ελαίς (Unilever), Παυλίδης (Kraft) κ.α.

  5. Ο/Η Nίκος Παναγ. λέει:

    Γεια χαρά σε όλους!
    Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον όλα αυτά που γράφονται στο internet για την ελληνική αγορά μπύρας και θα ήθελα να αναφέρω ότι επικρατεί τεράστια παραπληροφόρηση.
    Καταρχάς,ελληνική μπύρα είναι κάθε μπύρα που παράγεται στην Ελλάδα και έτσι δημιουργείται προστιθέμενη αξία στον τόπο.Τι σημασία έχει αν η Αθηναική Ζυθοποιία υποστηρίζεται με Ολλανδικά κεφάλαια ή η Μύθος Ζυθοποιία με Δανέζικα.Έχουν εργοστάσια στην Ελλάδα,απασχολούν χιλιάδες έλληνες εργαζόμενους,πληρώνουν φόρους στο ελληνικό κράτος,συνεργάζονται με έλληνες προμηθευτές,κάνουν δαπάνες στην Ελλάδα,στηρίζουν την ελληνική οικονομία.
    Η Αθηναική Ζυθοποιία συγκεκριμένα, έχει φτιάξει τα δύο μοναδικά βυνοποιεία της χώρας, άρα είναι και η μόνη που μπορεί να φτιάξει 100% ελληνική μπύρα (και το κάνει χρησιμοποιώντας ελληνικό κριθάρι με συμβολαιακή καλλιέργεια,καλύπτοντας έτσι το 50% της παραγωγής της).
    Καλό είναι το αγωνιστικό πνεύμα,αλλά όταν βασίζεται σε συνωμοσιολογία χωρίς στοιχεία,απλά κάνει κακό.
    Από κει και πέρα όλες οι μπύρες είναι θέμα γούστου και περί ορέξεως … κολοκυθόπιτα!

  6. Ο/Η Γουινόνα 1969 λέει:

    Δεν πίνω πάντα Heineken, ή Amstel, αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Τι σχέση έχει αν ειναι ξένες μπύρες. Δηλαδή, ειναι καλύτερα να πίνω μια μπύρα, που έρχεται εμφιαλωμένη και πακεταρισμένη από τη Γερμανία ή το Μεξικό;
    Για να μην μπερδευόμαστε, αν θέλουμε να στηρίξουμε θέσεις εργασίας στη χώρα μας, τότε να πίνουμε Craft, Μύθο, αλλά και heineken και Amstel και Αλφα. Αναλογα με τα γούστα και τη τσέπη, όλες αυτές ειναι καλές μπύρες και ελληνικές.

  7. Ο/Η Πέτρος Διοσκ. λέει:

    καλησπερα σας, καλά τα λέει ο στέφανος αλλά στου κουφου την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. Ειναι δυνατόν να μην καταλαβαίνουμε ποιες εταιρείες λέγονται, είναι και το στηρίζουν αυτό ελληνικές ? Καποιοι έχουν υπερδημοσιευσει το επενδυτικό πρόγραμμα της ολυμπιακής ζυθοποιίας …τα τελευταια χρόνια όμως η αθηναική το έχει παγιώσει επενδύοντας στην ελληνική γη ..και φυσικά δεν ακούστηκε καθόλου Γιατι ?

  8. Ο/Η Στέφανος Βασταρδ. λέει:

    Καταρχάς,ελληνική μπύρα είναι κάθε μπύρα που παράγεται στην Ελλάδα και έτσι δημιουργείται προστιθέμενη αξία στον τόπο.Τι σημασία έχει αν η Αθηναική Ζυθοποιία υποστηρίζεται με Ολλανδικά κεφάλαια ή η Μύθος Ζυθοποιία με Δανέζικα.Έχουν εργοστάσια στην Ελλάδα,απασχολούν χιλιάδες έλληνες εργαζόμενους,πληρώνουν φόρους στο ελληνικό κράτος,συνεργάζονται με έλληνες προμηθευτές,κάνουν δαπάνες στην Ελλάδα,στηρίζουν την ελληνική οικονομία.

    • Ο/Η Bασίλης Κωστ. λέει:

      Eχεις δικιο στέφανε καλημερα κιολας αλλα δυστυχως καποιοι κυκλοφορουν καταλογους πριεργους για να μπουκοταρουμε επιχειρησεις ελληνικοτατες με πολλα χρονια επενδυσεων στην ελλαδα. Παραδείγματα πολλα, μια και αναφερεσαι σε μπύρες κοιτα τι πολεμο κανουν στην αθηναικη ζυθοποιια.. ειναι πολυ περιεργο παντως.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s