Trademarks Η ιστορία πίσω από το κάθε όνομα & σήμα (Επιμέλεια : Τζαννέτος Παπαγεωργίου)

Posted: Ιουλίου 29, 2012 in ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
Ετικέτες:

Ακόμη ένα ΤΡΟΜΕΡΟ post που φιλοξενούμε αυτούσιο (και ευχαριστούμε ΘΕΡΜΑ).

Λίγα λόγια για την ιστορία της καθε μάρκας και των ιδρυτών τους.

Ακολουθούν με αλφαβητική σειρά οι μάρκες …

(Θα βρείτε link τα οποία θα σας στέλνουν κατευθείαν στην αρχική σελίδα της ΛΕΚΟΒ)


A.L.F.A. Romeo

Μια ομάδα Μιλανέζων επιχειρηματιών που ξέμειναν χωρίς δουλειά όταν έκλεισε η αντιπροσωπεία της Γαλλικής Darracq, tο 1910 ίδρυσαν την δική τους εταιρεία την A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) (σ.μ. Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαρδίας – Λομβαρδία είναι η περιοχή όπου βρίσκεται το Μιλάνο). Η επιχείρηση δεν πήγενε καλά και έτσι το 1920 ο, επίσης, Μιλανέζος επιχειρηματίας Niccola Romeo αγόρασε μεγάλο μέρος της εταιρείας προσθέτοντας, όπως ήταν λογικό, το όνομά του σε αυτήν.

Ολόκληρη η ιστορία για τα 100 χρόνια της Alfa Romeo … εδώ

Η ιστορία του σήματος της Alfa Romeo … εδώ

Η ιστορία της Alfa Romeo Spider … εδώ

Η ιστορία του Alfa Romeo GT/GTV … εδώ

Η ιστορία της Alfa Romeo Gulia Coupe (σειρά 105) … εδώ

(Ισως διαπιστώσετε μια μικρή υπερβολή προς την συγκεκριμένη μάρκα … είμαστε μακαρονάδες … τι να κάνουμε; )


Aston Martin – Lagonda Limited

Το 1914 ο σχεδιαστής αυτοκινήτων και οδηγός αγώνων Lionel Martin and ο Robert Bamford ίδρυσαν μία μικρή εταιρεία πώλησης και αργότερα παραγωγής αυτοκινήτων. Το 1915 είχαν ήδη ετοιμάσει το πρώτο τους όχημα που ονόμασαν Aston (από τον ομόνημο αγώνα ανάβασης αυτοκινήτων που διεξάγεται στο Aston Hill κοντά στο Aston Clinton και όπου ο Lionel Martin έτρεχε ως οδηγός), και από το όνομα του ίδιου του σχεδιαστή, Aston-Martin. Δεν είχε όμως καλό timing … αφού μόλις είχε ξεκινήσει ο 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Ήταν μετά το 1920 που θα ξεκινούσε πραγματικά η εταιρία.


Audi

Η εταιρία «Horch» που ιδρύθυκε το 1899, συνέχισε να υπάρχει, μέχρι που ενώθηκε με άλλες στην «Auto Union» το 1936. O August Horch ιδρυτής της εταιρίας, είχε αποχωρήσει όμως το 1909 μετά απο διαφωνία με τους υπόλοιπους μετόχους και δεν είχε το δικαίωμα να χρησημοποιεί το όνομα, μετά βέβαια από μια μεγάλη και επόδυνη δίκη με τους πρώην συνεταίρους του. Δεν ήταν ούτε ο πρώτος, ούτε και ο τελευταίος που του συνέβη κάτι τέτοιο. Το 1910 έπρεπε λοιπόν να βρεί άλλο όνομα για την δική του νέα εταιρία που ίδρυσε στο Zwickau. Μαζεύτηκαν λοιπόν στο σπίτι του αυτός και δυό καλοί του φίλοι ο Paul και ο Franz Fikentscher για να βρούνε όνομα. Στο ίδιο δωμάτιο κάθονταν και ο γιός του που μελετούσε λατινικά. Κάποια στιγμή και παρά τους δισταγμούς του, να επέμβει στην συζήτηση των μεγάλων που είχαν υψώσει τις φωνές τους, είπε στον πατέρα του ότι ίσως θα ήταν καλό να «άκουγε και την γνώμη των άλλων«. Το είπε όμως στα λατινικά, δηλαδή -Audi alteram partem, δεν θα ήταν καλή ιδέα να την ονομάσεις «Audi» λοιπόν αντι για «Horch»; Η νέα εταιρία ονομάστηκε λοιπόν βάση του λατινικού «Audi» που στα λατινικά σημαίνει ακωή, άκουσμα, ότι δηλαδή και το επώνυμό του ιδρυτή της εταιρίας το Horch στα Γερμανικά.


Austin Motor Co

Herbert Austin (1866-1941), Ο Sir Herbert, πρώην διευθυντής της Wolseley Tools & Motor Car Company ίδρυσε την Austin Motor Company το 1905, στο Northfield. Είχε κατασκευάσει ήδη μόνος του ένα τρίκυλο αυτοκίνητο και είχε πάρει μέρος σε αγώνες αυτοκινήτων της εποχής. Η εμμονή με τα αυτοκίνητα του κόλλησε όταν ταξίδευε στις αχανείς εκτάσεις της Αυστραλίας, πρίν τον καλέσει ο Wolseley για να αναλάβει την διέυθυνση του εργοστυασίου παραγωγής μηχανών κουρέματος για πρόβατα, της Wolseley Tools.

 


Bentley Motors LTD

Η Bentley Motors Limited είναι μια Βρετανική κατασκευάστρια αυτοκινήτων που ιδρύθηκε στις 18 Ιανουαρίου 1919 από τον Walter Owen Bentley (γνωστό ως «WO-Bentley» ή απλά «W»). Ο κύριος Bentley ήταν νωρίτερα γνωστός για τους περίφημους κυκλικούς κινητήρες αεροπλάνων του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου.


Benz & Co

Το όνομά προέρχεται από τον ιδρυτή της Karl Friedrich Benz (1844-1929),τον εφευρέτη ουσιαστικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης και δημιουργό του πρώτου σύγχρονου αυτοκινήτου, Η εταιρία Benz θα εξελίσονταν αργότερα στην Mercedes-Benz.

Να μην ξεχνάμε ότι εκτός του κινητήρα εφεύρεσε και τα μπουζί, το σήστημα ανάφλεξης με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, το ψυγείο νερού και πολλά άλλα.

Τιμής ένεκεν το Benzin (στα γερμανικά), η Βενζίνη (το καύσιμο του κινητήρα εσωτερικής κάυσεως)

Τιμής ένεκεν και το Benz η γερμανική μονάδα μέτρησης της ταχύτητας (1 Bz=1m/sec)


B.M.W.

Αρχικά των λέξεων Bayerische Motoren Werke (σ.μ. Βιομηχανία Κινητήρων της Βαυαρίας) που επισημοποιήθηκαν στις 20 Ιουλίου του 1917. Μέχρι τότε η εταιρεία αποκαλείτο Rapp-Motorenwerke από το όνομα του ιδρυτή της Karl Rapp, o οποίος εκείνη τη χρονιά παραιτήθηκε για λόγους υγείας απο την εταιρία. (αν και πολλοί υποστιρίζουν ότι τον αναγκάσαν να παραιτηθεί)

Η ιστορία της BMW (μοτοσυκλέτες) … εδώ

Η ιστορία της BMW New Class (αυτοκίνητα) … εδώ


Buick

Επώνυμο του Σκοτσέζου μετανάστη David Dumbar Buick, ιδρυτή της Buick Auto-Vim & Power Co το 1899 και στην συνέχεια της Buick Manufacturing Company το 1903. Η εταιρία είναι ο πρόγονος της General Motors και η παλαιότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βορείου Αμερικής.


Cadillac

Έχει πάρει το όνομά της από τον Γάλλο εξερευνητή Antoine de la Mothe, Sieur de Cadillac που ίδρυσε την πόλη του Ντιτρόιτ. Νονός της εταιρίας, ο ιδρυτής και απόγονος του Γάλλου εξερευνητή, ο Henry Martyn Leland. Η Cadillac είναι η δεύτερη παλαιότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βορείου Αμερικής μετά την Buick.Το σύμα της εταιρίας προέρχεται από το έμβλημα της οικογενείας Cadillac που όμως φιλοτέχνησε ο Antoine de la Mothe το 1687 στο Κεμπέκ για τους γάμους του. Δεν υπάρχει Γαλλική οικογένεια με το όνομα Cadillac ούτε και κάποιο προηγούμενο έμβλημα.

Η ιστορία της Cadillac Eldorado … εδώ


Caterham

H εταιρεία Caterham Cars Ltd. ιδρύθηκε με έδρα την πόλη Caterham στο Surrey της Αγγλίας απο τον Graham Nearn ο οποίος υπήρξε πωλητής της Lotus για πολλά χρόνια στην πόλη του Caterham. Όταν ο Colin Chapman αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή της «Lotus 7» το 1973, ο Nearn ζήτησε την άδεια να συνεχίσει την κατασκευή τους.


Chevrolet

Το 1910 ο William Durant ένας επιτυχημένος αμερικάνος κατασκευαστής ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή και προώθηση ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911 η Chevrolet Motor Car Company πήρε σάρκα και οστά. Αν και στηριζόταν κυρίως στον William Durant ο τελευταίος επέλεξε το όνομα του Chevrolet γιατί αφενός μεν του άρεσε και αφετέρου ήθελε να εκμεταλλευτεί την διασημότητα και αναγνωρισιμότητά του οδηγού αγώνων. Το 1917 η εταιρία εξαγοράστηκε απο την General Motors και υπήρξε ο κύριος ανταγωνηστής της Ford.


Chrysler Corporations

Έχει πάρει το όνομά της από τον μηχανικό Walter Chrysler όταν η εταιρία Maxwell Motor Company έπρεπε να αναδιοργανωθεί. Ο Chrysler, όπως έκανε και με την εταιρία Willys ανέλαβε επιτυχώς να την βγάλει απο τα οικονομικά της αδιέξοδα. Αυτή τη φορά ρισκάροντας και δικά του κεφάλαια. Ο ίδιος είναι ο εφευρέτης του φίλτρου αέρος, του φίλτρου λαδιού του συστήματος υδραυλικών φρένων και στους τέσσερις τροχούς ενώ στερέωσε πρώτος τον κινητήρα του αυτοκινήτου με λάστιχα για να μήν μεταδίδονται οι δονήσεις. Σκέφτηκε ακόμη τις πρώτες ζάντες με χείλος για να μην πετάγεται το λάστιχο στις στροφές.

Αργότερα η εταιρία κομμάτιασε την παραγωγή δίνοντας σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτου διαφορετική μάρκα. Έτσι προέκυψαν η φτηνές Plymouth, οι μεσαίας κατηγορίας De Soto, η Dodge ενώ μετά το 1955 προστέθηκε η κορυφαία Imperial και η πολύ φτηνή Valiant. Τα τελευταία χρόνια μετά την εξαγορά της AMC υπάρχει και η κατηγορία της Jeep και Eagle για τα εκτός δρόμου οχήματα. Την παραπάνω μέθοδο γρήγορα υιοθέτησε και η General Motors.


Citroen

Το όνομα είναι απο το επώνυμο του ιδρυτή της Andre Gustave Citroen, ενός επιτυχημένου βιομήχανου που ασχολείτο με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και αμέσως μετά το τέλος του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων. O Andre Citroen ήταν Εβραίος Βέλγικης καταγωγής, κάτι για το οποίο, ήρθε πολλές φορές σε αντιπαράθεση, με τον ανταγωνιστή του και γνωστό για την αντισημιτική του ιδεολογία, τον Louis Renault. Ο Citroen ηταν ο πρώτος που εφάρμωσε την μαζική παραγωγή αυτοκινήτων εκτός Αμερικής (μέθοδο που είχε εφευρέσει ο Olds και είχε κάνει γνωστή ανα τον κόσμο ο Henry Ford). Ακόμη εφεύρεσε το γνωστό πλεόν υδροπνευματικό σύστημα αναρτίσεων. Υπήρξε πρωτοπόρος της διαφήμισης (κατέχει το ρεκόρ της μεγαλύτερης διαφημιστικής πινακίδας, τον ίδιο τον πύργο του Άιφελ δηλαδή !!!) καθώς και την εφαρμογή πολλών ριζοσπαστικών για την εποχή τους εφαρμωγών στα αυτοκίνητα, όπως την μπροστινή κίνηση, τους πετρελαιοκινητήρες κλπ. Το 1992 εγκαινιάστηκε στο Παρίσι το πάρκο Andre Citroen προς τιμήν του.

Η ιστορία του Citroen 2 CV … εδώ

Η ιστορία της Citroen DS … εδώ


DAIHATSU Motor Co LTD

Το 1951 ή εταιρεία Hatsudoki Seizo Co. Ltd που είχαν ιδρύσει οι καθηγητές Yoshinki και Turumi από το Πανεπιστήμιο της Οζάκα μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Co. Ltd (σ.μ. Κατασκευάστρια Γεννητριών της Οζάκα). Το 1974 άλλαξε το όνομά της σε Daihatsu Motor Company Ltd. To όνομα αναλύεται στο Dai (το σύμβολο της πρώτης συλλαβής του ονόματος της πόλης Οζάκα) και το Hatsu που είναι η πρώτη συλαβή της λέξης Hatsudoki (κατασκευάστρια). Μαζί προφέρονται ως Dai-hatsu.


Daimler

Έχει πάρει το όνομά της από τον Gottlieb Daimler (1834-1900) Ήταν ο εφευρέτης του πετρελαιοκινητήρα και τις κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Ο ίδιος ήταν για πολλά χρόνια φίλος και συνεργάτης με τον Maybach. Μαζί θα κατασκευάσουν την πρώτη μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Μετά το θάνατό του η εταιρία του θα συνεταιριστεί με τον Karl Benz για να διμηουργηθεί η Daimler-Benz και αργότερα ο όμηλος εταιριών Daimler.


D.A.T. Sun

Το 1912 ένας νεαρός Ιάπωνας, ο Masujiro Hashimoto, ίδρυσε την εταιρεία Kwaishinsha Motor Car Company, και παρήγαγε ένα μοντέλο που ονόμασε DAT. Κάθε γράμμα της λέξης DAT ήταν αρχικό ενός από τους συγγενείς του. Το «D» ήταν για τον Kenjoro Den, το «A» για τον Rokuro Aoyama, και το «T» για τον Meitaro Takeuchi. Ο Hashimoto ήθελε με αυτό τον τρόπο να τιμήσει τους συγγενείς του που εκτός των άλλων είχαν χρηματοδοτήσει και το εγχείρημά του. Το 1926 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την Jidosha Seizo. Η νέα εταιρεία ονομάστηκε DAT Jidosha Seizo Company Limited. Το 1930 αποφασίσθηκε να μετονομασθεί σε DATSON (σ.μ. οι γιοι των DAT). Αργότερα το όνομα άλλαξε σε DATSUN.


Delorean Motor Co.

Το επίθετο του ιδρυτή της, επιχειρηματία και μηχανικού John Zachary Delorean. Το σύμβολο σχηματήζεται από τα αρχικά DMC ή Delorean Motor Company.


D.K.W.

Dampf Kraft Wagen (σ.μ. Ατμοκίνητα Οχήματα) ή DKW. Το 1916, ο Δανός μηχανικός Jorgen Skafte Rasmussen ίδρυσε το εργοστάσιο στην Σαξονία της Γερμανίας ξεκινώντας την κατασκευή εξαρτήματα για ατμολέβητες και προχωρώντας στην κατασκευή ενός ατμοκίνητου οχήματος το πρώτο DKW.

Η ιστορία της DKW (αυτοκίνητα) … εδώ


Dodge

Το επώνυμο των αδελφών John και Horace Dodge ιδρυτών της εταιρείας που δημιουργήθηκε ως εταιρία ανταλλακτικών των βιομηχανιών του Ditroit. To 1914 κατασκευασαν το πρώτο ολοκληρωμενο όχημα, αγανακτισμένοι απο την συμπεριφορά του Henry Ford που ήταν μέχρι τότε ο κύριως πελάτης τους.

Μέχρι το 1927 το σήμα της εταιρίας ήταν το DB (απο το Dodge Brothers) μέσα σε έναν κύκλο και αργότερα μέσα σε ένα αστέρι. To 1932 τα αυτοκίνητα της εταιρίας είχαν επάνω στο ψυγείο ένα αγαλματάκι σε σχήμα ενός «Πολυορκητικού Κρυού». Μέχρι και το 1951 ο Κρυός αναγνωρίζονταν μόνο από τα γυριστά του κέρατα. Το 1941 χρησιποποιήθηκε ένα ιπποτικό έμβλημα (υποτήθεται της οικογενείας) που αργότερα απλοποιήθηκε.Το 1955 αντικαταστάθηκε από δύο βέλη που αντιπροσοπεύαν την πυραυλοκίνηση, ενώ από το 1962 μέχρι και το 1976 το σύμβολο ήταν ένα τρίγωνο που το σχηματίζαν τρία βέλη. Αυτό ονομάστικε Fratzog που δεν σημαίνει τίποτε απολύτος αλλά που χρησιμποιήθκε σε διάφορα εξαρτήματα των οχημάτων (Τιμόνι, τάπες, καπακια, ζάντες κλπ). Από το 1982 μέχρι το 1992 χρησημοπιήθικε το κόκκινο πεντάκτινο αστέρι σε αντίθεση με το μπλέ της Chrysler. To 1973 ξαναπαρουσιάστηκε ο «Κριός» αυτή τη φορά στα κλειστά φορτηγάκια της εταιρίας που ονομάζονταν ακριβώς έτσι «Ram». To 1993 έγινε το σύμβολο για όλα τα μοντέλα εκτός του Viper.

Το 2010 παρουσιάστηκε το νέο σήμα που είναι το όνομα με δύο λοξές κοκκινες γραμές.

Η ιστορία του Dodge SpaceVan … εδω


Ferrari

Το επίθετο του ιδρυτή της θρυλικής εταιρίας Enzo Ferrari (1898-1988), και πρώην μηχανικού και οδηγού αγώνων της Alfa Romeo.


FIAT

Fabbrica Italiana di Automobili Torino (σ.μ. Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο).

Η ιστορία του Fiat 500 … εδω

Η ιστορία του Fiat X 1/9 Bertone … εδω


Ford

Ο Henry Ford (1863-1947), στην αρχή ίρδυσε την Henry Ford Company το 1901, και αργότερα το 1903, την Ford Motor Company.

Η ιστορία του Ford Taunus … εδω

Η ιστορία του Ford Escort … εδω


Isuzu

To 1934 – Μια συνάντηση με το Υπουργείο εμπορίου θα καταλήξει στην μετονομασία του φορτηγού που κατασκεύαζε η Ishikawajima Automotive Works σε Isuzu, προς τιμήν του ποταμού Isuzu. Η ακριβής μετάφραση του ονόματος σημαίνει «50 καμπάνες».


Jaguar

Πήρε το όνομά της από το ζώο Τζάγκουαρ θέλοντας να τονίσει την ταχύτητα και την χάρη της.

Η ιστορία της Jaguar XJ 13 … εδω


JEEP

Ο όρος Jeep προέρχεται από την στρατιωτική ορολογία. Κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου οι μηχανικοί του στρατού αποκαλούσαν έτσι κάθε νέο όχημα που τους ερχόταν για δοκιμή. Το ίδιο γινόταν και στην δεκαετία του ’30 όταν εχρησιμοποιείτο ο όρος GP (General Purpose) (σ.μ. Γενικής Χρήσης) ομόηχος με το Jeep. Το όνομα αυτό εμφανίσθηκε την ίδια εποχή και στην σειρά κόμικς του Ποπάι με τον χαρακτήρα Eugene the Jeep που το μόνο που μπορούσε να ξεστομίσει ήταν οι λέξεις Jeep – Jeep. Όπως και νάχει όμως καθιερώθηκε στην συνείδηση του κόσμου στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όταν το όχημα πολλαπλών χρήσεων Willys Quarter-Ton Jeep χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από την αμερικάνικη πολεμική μηχανή. Πλέον χρησημοποιήται και για την περιγραφή όλων των εκτός δρόμου οχημάτων.

Η ιστορία του Willys Jeep MB … εδω


Honda

Ο Soichiro Honda (1906-1991) ήταν μηχανικός και ίδρυσε την Honda το 1948. Στην αρχή η εταιρεία παρήγαγε μόνο μοτοσυκλέτες για να περάσει το 1964 και στον χώρο των αυτοκινήτων.

Η ιστορία της σειράς S της Honda … εδω

Η ιστορία του Honda Monkey & Dax … εδω


Holden

Το 1852, ο James Alexander Holden μετανάστευσε στην νότια Αυστραλία από την Αγγλία και το  1856 ίδρυσε την J.A. Holden & Co, που κατασκεύαζε αρχικά σέλες για άλογα, στην Αδελαΐδα.


HUMMER

Η εμπορική έκδοση του στρατιωτικού High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV ή Hum-vee) που παίζει με την λέξη Hammer (σφυρί) και Hummer (αυτός που βουίζει).


Lada

Lada σε ελεύθερη μετάφραση, στα ρωσικά, σημαίνει «όμορφο, μικρό, αγαπητό». Ήταν στην αρχή τα πολυτελείας αυτοκίνητα προς εξαγωγή της Auto-VAZ και αργότερα ανεξάτρητη εταιρία πολύ δημοφιλείς στο Ανατολικό μπλόκ κατα τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου.


Lamborghini

Πήρε το 1963 το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας Ferrucio Lamborghini κατ’ αρχήν ως Lamborghini Trattori κατασκευάζοντας τρακτέρ. Ήταν μετά την περίφημη συνάντηση του Ferrucio με τον Enzo Ferrari όταν ο πρώτος πήγε να του παραπονεθεί για την κακή ποιότητα του συμπλέκτη της Ferrari 250 GT που του ανήκε. Η απάντηση του Enzo ήταν : «Δεν φταίει ο συμπλέκτης αλλά ο οδηγός. Άσε τα σπόρ αυτοκίνητα γι’ αυτούς που ξέρουν και περιορίσου στα τρακτέρ σου.» Ο Feruuccio επέστρεψε στο εργοστάσιό του διέλυσε τον συμπλέκτη της Ferrari για να ανακαλύψει ότι χρησημοποιούσε τα ίδια υλικά με τα δικά του τρακτέρ. Τον επόμενο χρόνο παρουσίασε την Lamborghini 350 GT. Έκτοτε όλα τα μοντέλα της εταιρίας έχουν ονόματα απο ταύρους ή ταυρομάχους.


Lancia

Ο Vincenzo Lancia σε συνεργασία με τον Claudio Fogolin ίδρυσε την εταιρεία το 1906. Αν και 25 μόλις χρονών, ο Lancia ήταν αρκετά έμπειρος καθώς δούλευε για αρκετό καιρό στην FIAT με την οποία μάλιστα είχε λάβει μέρος και σε αγώνες.


LEXUS

Ο πολυτελής κλάδος της Toyota έχει πάρει το όνομά του από την ένωση δύο λέξεων που σύμφωνα με τους ιδρυτές του συμβολίζουν την φιλοσοφία της μάρκας: Luxury (σ.μ. Πολυτέλεια) και Elegance (σ.μ. Κομψότητα).


Ligier

Χρωστάει το όνομά της στον Γάλλο παίχτη του Ragby και οδηγό της Formula 1 Guy Ligier. Όλα τα μοντέλα της εταιρίας ξεκινουν με τα γράμματα JS από τον Jo Schlesser, φίλο του Ligier που σκοτώθηκε σε αγώνες ταχύτητος το 1969.


Lincoln

Ιδρύθηκε απο τον Henry M. Leland (έναν απο τους ιδρυτές της Cadillac) το 1917 και ονομάστηκε έτσι προς τιμή του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ, Abraham Lincoln.


Maserati

Οι τέσσερεις αδελφοί Alfieri, Ettore, Ernesto και Bindo Maserati, ίδρυσαν την εταιρεία το 1914. O Mario Maserati (καλλιτέχνης της οικογένειας) είναι ο υπεύθυνος για το έμβλημα της εταιριάς (την τρίαινα του Ποσειδώνα) εμπνευσμένο από το αντοίστιχο άγαλμα στο κέντρο της πόλης της Bolognia (έδρα τότε της Maserati).


Lotus

Η δεύτερη βρετανική μάρκα με … περιβαλλοντικές ανησυχίες μετά την Jaguar. Ονομάστηκε έτσι από το όνομα του γνωστού φυτού – του Λωτού. Στο έμβλημα της φαίνονται και τα αρχικά του ιδρυτή της εταιρίας του μηχανικού Anthony Colin Bruce Chapman. Αρκετά διδεδομένη είναι και η φήμη που θέλει το όνομα Lotus να είναι το χαϊδευτικό της τότε αρραβωνιαστικιάς και συνοδηγού του στους αγώνες την Hazel.

Η ιστορία της Lotus … εδω


Mazda

Όσοι γνωρίζουν από Ζωροαστρισμό δεν θα έχουν απορίες για την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Ο Ahura Mazda, είναι ο Θεός της Σοφίας και σύμφωνα με την παράδοση κατόρθωσε να ενώσει τους ανθρώπους δίνοντάς τους το χάρισμα της Λογικής. Το όνομα μοιάζει, επίσης, με αυτό του ιδρυτή της εταιρείας Jujiro Matsuda. Άλλωστε έτσι το προφέρουν στην Ιαπωνία.

Η εταιρία δεν είχε επίσημο σήμα μέχρι το 1990. Αναγραφονταν το όνομα mazda και σε κάποια χρονική στιγμή (ιδιαίτερα στα φορτηγά) χρησημοποιήθικε το m μέσα σε έναν κύκλο.To 1991 η εταιρία υοθέτησε ένα σύμβολο που έδειχνε τον «ήλιο και μια φλόγα» για να δέιξει το «εγκάρδιο πάθος». Το 1992 αυτό το σήμα έγινε πιο στρόγγυλο και πολλοί το κοροϊδεύαν, γιατί έμοιαζε με «καπάκι τουαλέτας». Κάπως έτσι φτάσαμε στο 1997 που το σήμα πλέον είναι πάλι το γράμμα m μόνο που πλέον «πετάει σαν δυο ανοιγμένα φτερά προς το μέλλον».


Mercedes

Ο Emil Jellinek επιχειρηματίας και ακόλουθος της Αυστροουγγαρίας στην Γαλλία ο οποίος είχε και τα αποκλειστικά δικαιώματα διάθεσης αυτοκινήτων Daimler στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ, μετονόμασε τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που πουλούσε ο ίδιος σε Austro-Daimler και αργότερα σε Mercedes (το όνομα της κόρης του).Αυτό έγινε γιατί εκτός απο όνομα της κόρης του ήταν και το όνομα του πολύ επιτυχυμένου αγωνιστικού που ο ίδιος έτρεχε. Μετά την ένωση της Daimler με την Benz αποφασίστηκε να προοθηθεί το όνομα Mercedes-Benz και αργότερα μόνο το Mercedes. Το σήμα αποτελεί το σύμβολο της Γής, του αέρα και της θάλασσας. Τα τρία στοιχεία στα οποία δραστιριοποιούνταν η εταιρία Benz (αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα).

Η ιστορία της Mercedes SL300 Gullwing … εδω

Η ιστορία της Mercedes C111 … εδω

Η ιστορία του ονόματος Mercedes … εδω


Mitsubishi

Γιαπωνέζικη λέξη που σημαίνει «τρείς ρόμβοι» τα οποία άλλωστε είναι και το σήμα της Mitsu-bishi. Η ίδια λέξη μεταφράζεται και ως «τρία διαμάντια».Ο ιδρυτής της Yataro Iwasaki ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα εκμεταλλευόμενος τρία ατμόπλοια το 1870. Έκτοτε ο αριθμός «τρία» κυριαρχεί στην εταιρεία είτε πρόκειται για στόχους, είτε για στρατηγική, είτε για πολιτικές. Ένας άλος μύθος θέλει τα τρία διαμάντια να αντιπροσοπεύουν την προπέλα των καραβιών που υπήρξαν η αρχή της εταιρίας. Ενώ άλλος θέλει να συμβολίζουν την εμπιστοσύνη, την ακεραιότητα και διαφάνεια.


Morris – MG

O William Richard Morris (1877-1963), ξεκίνησε την καριέρα του σαν επισκευαστής ποδηλάτων για να περάσει στις μηχανές το 1901 και στα αυτοκίνητα το 1913. Ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια εγκαταλελημένη στρατιωτική σχολή στο Cowley της Οξφόρδης. Το έμβλημα της εταιρίας είναι και το έμβλημα της πολης που δείχνει έναν ταύρο να διασχίζει έναν ποταμό.

Η εταιρεία MG ιδρύίθηκε το 1924 έχει πάρει το όνομά της από τα αρχικά των λέξεων Morris Garage αφού κατασκεύαζε τις σπορ εκδόσεις της εταιρίας Morris σε άλλες όμως εγκαταστάσεις στο Abingdon (10 μίλια βορια)


NSU

Η εταιρία NSU ξεκίνησε ως κατασκευάστρια μηχανών υφαντικής, στο Riedlingen της Γερμανίας κοντά στον Δούναβη το 1873, και μετακόμισε αργότερα στο Neckarsulm, όπου ο ποταμός Sulm συναντά τον ποταμό Neckar, το 1884. Μέχρι το 1892 η εταιρία κατασκεύαζε πλέον ποδήλατα, και άρχισε να χρησιμοποίει το όνομα NSU (από τους ποταμούς Neckar και SUlm) ως σήμα.

Η ιστορία της NSU …εδώ


NISSAN

Το 1931 η DATSUN αγοράσθηκε από την THE TOBATA IMONO COMPANY και έγινε μέρος της. Δύο χρόνια αργότερα αποσχίσθηκε από την μητέρα εταιρεία, μετέφερε την έδρα της στη Γιοκοχάμα και έγινε η ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha. Η χρηματοδότηση της προήλθε από την επενδυτική εταιρεία Nihon Sagyo την οποία διηύθυνε ο Yoshisuke Ayukawa ιδιοκτήτης της TOBATA IMONO. Αυτή η επενδυτική εταιρεία ήταν ήδη γνωστή σε όλη την Ιαπωνία από την σοβαρή της πορεία στο Χρηματιστήριο. Όλοι την γνώριζαν μάλιστα σαν Ni-San από την συντομογραφία της που εμφανίζονταν στον πίνακα των αγοραπωλησιών του Χρηματιστηρίου. Το 1934 η Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha μετονομάστηκε σε NISSAN MOTOR COMPANY LIMITED


Oldsmobile – REO

Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Ransom Eli Olds (1864-1950) Olds-mobile. Ο ίδιος έχει δώσει το όνομα του και σε άλλη εταιρεία με τα αρχικά του,τη REO που κατασκεύαζε τα γνωστά φορτηγά και λεοφορεία μέχρι το 1975.


Opel

Το επίθετο του ιδρυτή της Adam Opel ο οποίος δεν έζησε για να δει τα αυτοκίνητα που κατασκεύασε η εταιρία που ίδρυσε. Πέθανε το 1895. Το 1899 κατασκευάστικαν τα πρώτα αυτοκίνητα απο τους δύο γιούς του.

Το σήμα στην αρχή ήταν ένα Α μέσα σε έναν κύκλο που αναπαριστούσε τα αρχικά του ιδρυτή. Αργότερα στα ποδήλατα που κατασκέυαζε έβαζε ως έμβλημα την θεά της νίκης της Victoria και λίγο αργότερα έγραφε Victoria Blitz που ήταν το πιό επιτυχυμένο μοντέλο της εταιρίας.

Τα πρώτα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες είχαν ως σήμα ένα μάτι, που έργραφε με κεφαλαία γράμματα OPEL. Το 1935 το σήμα αντικαταστάθηκε με ένα Zeppelin και έναν κύκλο που αναπαραστούσε την πρόοδο και την ταχύτητα. Το Zeppelin υπήρχε και ως αγαλματάκι στο ρύγχος των αυτοκινήτων όπως το Opel Olympia. Στην δεκαετία του ’60 το Zeppelin αντικαταστάθηκε απο έναν κεραυνό. Από το 1963 ο κεραυνός είναι το επίσυμο σήμα της εταιρίας.

Η ιστορία του Opel GT … εδώ


Peugeot

Πήρε το όνομά της από τον Jean Jaques Peugeot (1699-1741) και πρόγονός της είναι η εταιρεία με τον πολύ … κομψό τίτλο Les Fils des Peugeot Freres (σ.μ. Οι γιοί των Αδελφών Πεζό) που ξεκίνησε τις εργασίες της το 1890 με αντικείμενο την παραγωγή γεωργικών εργαλείων. Ο Armand Peugeot κατόρθωσε να αγοράσει ένα νέο πετρελαιοκινητήρα από τον Panhard χάρη στον οποίο εξελίχθηκε τελικά στον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Γαλλίας.


Pontiac

Το όνομα Pontiac χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1906 από την εταιρία «Pontiac» Spring & Wagon Works που παρέπεμπε στον ινδιάνο αρχηγό  Pontiac που ηγήθηκε της επανάστασης των ινδιάνων ενάντια των Άγγλων το 1763.

Η ιστορία της Ponitac Tempest/GTO/LeMans … εδώ


Porsche

Ο Ferdinand Porsche ήταν ένας πολύ γνωστός σχεδιαστής που αν και ξεκίνησε νωρίς την δημιουργική του προσπάθεια και θεωρήται ο σχεδιαστής του «σκαραβαίου» έπρεπε να περιμένει μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και μάλιστα όταν ήταν στην φυλακή, για να δεί το όνομά του ως μάρκα αυτοκινήτου. Ιδρυτής της εταιρίας ο γιός του, ο Fery Porsche junior αρχικά στην Ελβετία και αργότερα στην ιδιαίτερη πατρίδα τους την Στουτγάρδη στην Γερμανία. Το σήμα προέρχεται από το έμβλημα της πόλης της Στουτγάρδης και τα χρώματα της πολητέιας.

Η ιστορία της Porsche … εδώ


Renault

Ο Louis Renault (1877-1944) με τα αδέλφια του Marcel και Fernand, ίδρυσαν την γαλλική οικογενειακή εταιρεία Renault Freres (σ.μ. Αδελφοί Ρενό) που έμελε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές. Ο Louis Renault καταδικάστηκε το 1944 για συνεργασία με τους κατακτητές Γερμανούς. Ο ιδιος βρέθηκε λίγο αργότερα νεκρός στην φυλακή. Η εταιρία πέρασε σε κρατική διαχείρηση έκτοτε και γι’ αυτό το σήμα της εταιρίας, το 1946 έγραφε «Regie Nationale».

Η ιστορία του Renault 4L … εδώ


Rolls Royce

Ο Βρετανός μηχανικός Henry Royce φημολογείται πως απογοητευμένος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο που είχε αγοράσει αποφάσισε να φτιάξει ένα δικό του. Δημιούργησε την εταιρεία Royce Ltd που προσέλκυσε το ενδιαφέρον του επιχειρηματία C.S.Rolls. Οι δύο εταιρείες συγχωνεύθηκαν το 1906 στην Rolls Royce Ltd.


Rover

Το όνομα προέρχεται από το ποδήλατο «Rover Safety Cycle» του 1884 που μοιάζει πολύ με τα σημερινά ποδήλατα και ονομάστηκε έτσι γιατί ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του στο θέμα της ασφάλειας. Καλές είναι οι γκραβούρες αλλά για σκεφτείτε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ανέβαιναν στα τόσο επικίνδυνα εκείνα πρώτα ποδήλατα με τις άνισες ρόδες και το μεγάλο ύψος. Το σίγουρο και σταθερό αυτό ποδήλατο ήταν δημιούργημα των Starley και Sutton που αφενός τους έκανε πλούσιους αφετέρου τους έδωσε την ώθηση να περάσουν στην κατασκευή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων λίγα χρόνια αργότερα. Σήμα του οι βίκινγκς και το καράβι τους.


SAAB & Scania

Η Svenska Aeroplane A.B. (Aktiebolaget)(Swedish Airplane, Limited) (σ.μ. Σουηδικά Αεροπλάνα ΕΠΕ) ιδρύθηκε το 1937. Κατ’ αρχήν όπως φανερώνει το όνομά της κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα για να περάσει το 1944 στην παραγωγή και αυτοκινήτων και παράλληλα με το όνομα Scania (Scandinavian) στην κατασκευή φορτηγών.


SEAT

Στις 9 Μαίου του 1950 ιδρύθηκε η Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo S.A. SEAT. Σε ελεύθερη απόδοση το όνομά της σημαίνει ότι και η δική μας ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Περιήγησης και Αυτοκινήτου). Στην αρχή κατασκεύαζε αντίγραφα μοντέλων της ιταλικής FIAT.


Subaru

Ένα όνομα με ελληνικό ενδιαφέρον. Στα γιαπωνέζικα Subaru σημαίνει Ένωση. Αποδίδει, όμως, και τον αστερισμό των Πλειάδων, έξι αστεριών στα οποία μεταμορφώθηκαν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι κόρες του Άτλαντα. Ο αστερισμός αυτός εμφανίζεται και στο λογότυπο της συγκεκριμένης εταιρείας.


Suzuki

 Το 1909, ο Michio Suzuki ιδρυσε την Suzuki Loom Company στο μικρό παραθαλάσσιο χωριό της Ιαπωνίας το Hamamatsu.


Τalbot

Χρηματοδοτήθηκε και πήρε το όνομα από τον Δήμαρχο Charles Henry John Chetwynd-Talbot που ήταν ο 5ος Κόμης του Talbot και 20ός κόμης του Waterford.

Η ιστορία της εταιρίας αποτελεί μια απο τις πιο πολύπλοκες στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικά.

Η ιστορία έχει κάπως έτσι:

Στην αρχή, το 1903, δημιουργήθηκε για να πουλάει γαλλικά αυτοκίνητα στην Αγγλία, αργότερα άρχισε αυτά τα αυτοκίνητα να τα πουλάει με το δικό της όνομα. Σιγά-σιγά άρχισε να φτιάχνει και δικά της ανταλλακτικά στην Αγγλία. Για κάποια χρόνια συνυπήρχαν και τα Γαλλικά και τα Αγγλικά αυτοκίνητα. Μετά τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο η γαλλική Talbot ενώθηκε με την Darraq και την Sunbeam για να αποτελέσουν μαζί την STD. To 1935 την STD την αγόρασε κάποιος Anthony Lago και έτσι προέκυψε στην Γαλλια η Talbot-Lago. To 1938 στην Αγγλία η Sunbeam ενώθηκε με την Talbot σε Sunbeam-Talbot.

Η δράση της σταμάτησε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου πολέμου και όταν επανήρθε το 1955 έσβισαν το Talbot και κράτησαν μόνο το Sunbeam. Τα Γαλλικά Talbot-Lago κατασκευάζονταν μέχρι και το 1960. To 1958 η Γαλλική Talbot-Lago εξαγοράστηκε απο την Simca. To 1967 η αμερικάνικη Chrysler αγόρασε την Simca αλλά και την Sunbeam. Έτσι τελικά η διχασμένη Talbot ήρθε στην ιδιοκτησία μίας εταιρίας της Chrysler. Στην δεκαετία του 70 η Chrysler δημιούργησε μέσω της Simca μια γραμμή κατασκευής αυτοκινήτων με μοντέλα που ονόμαζε Talbot. To 1978 την γαλλική Chrysler την αγόρασε η Peugeot, η οποία και ανέστησε το όνομα Talbot για να το χρησημοποιήσει ως σήμα των μέχρι τότε Simca. Αυτά μέχρι το 1984. Μετά το λογότυπο της Talbot χρησημοποιήθικε μόνο για το Talbot Express ένα φορτηγάκι που κατασκεύαζε η Peugeot μέχρι το 1992. Τότε το λογότυπο αποσύρθηκε μόνημα μαζί με το φορτηγάκι.


Toyota

Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Sakichi Toyoda (1894-1952). Στην αρχή λεγόταν Toyoda Automatic Loom Works Ltd. και είχε σαν κύριο αντικείμενο την υφαντουργία και στη συνέχεια (το 1937) έγινε η αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor Company.


Vauxhall

Πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία έδρευε: το Vauxhall Gardens του Λονδίνου.


Volkswagen

Σημαίνει στα γερμανικά «αυτοκίνητο του λαού» και πρόκειται για σύνθεση των λέξεων Volks (σ.μ. Λαός) και Wagen (σ.μ. Όχημα). Το πρώτο όχημα της εταιρείας ήταν ο «Σκαραβαίος«.

Ο σκαραβάιο αρχικά ονομάζονταν KDF (Kraft durch Freude) και προήλθε από την επιμονή και εμμονή του Αδόλφου Χίτλερ να αποκτήσουν όλοι οι Γερμανοί στην δεκαετία του ’30 ένα ραδιόφωνο να ακούν τα διαγγέλματά του και ένα αυτοκίνητο να μετακινούνται στιε καινούργιες Autobahn.

Ήταν ο Βρεττανός στρατιωτικός Ivan Hirst, που μέσα στα συντρίμια του εργοστασίου είδε την ελπίδα για μια νέα αυτοκινητοβιομηχανία. Μετονόμασε την εταιρία σε Volkswagen και υπήρξε ο πρώτος της Πρόεδρος.

Η ιστορία του Volkswagen Σκαραβαίου … εδώ

Η ιστορία του Volkswagen Bus … εδώ

Η ιστορία του Volkswagen Karman Ghia … εδώ


Volvo

Στα Λατινικά σημαίνει «Κυλάω» και αυτό το όνομα επέλεξαν οι ιδρυτές της Gustaf Larson και Assar Gabrielsson το 1925. H Volvo ήταν κομμάτι της Σουηδικής εταιρίας SKF που κατασκεύαζε ρουλεμάν. Ένα από τα εξαγόμενα για την Αμερική ρουλεμάν ονομάστηκε Volvo. Αργότερα το 1927 αυτό το όνομα χρησιμοποιήθηκε για τα πρώτα αυτοκίνητα της εταιρίας τα Volvo OV4 ή απλά Jacob. Ο κύκλος με το βέλος συμβολίζει το αρχαίο σύμβολο του Σιδήρου. Η Σουηδία ήταν γνωστή για την ποιότητα του σιδήρου και η SKF μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μετάλλου της χώρας.


Zastava

Το πλήρες όνομά της είναι Zavodi Crvena Zastava (σ.μ. Το Εργοστάσιο της Κόκκινης Σημαίας). Ιδρύθηκε μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο στην Σερβία (λίγο έξω απο το Βελιγράδι) απο τον Τίτο. Μέχρι το 1953 κατασκεύαζε τα Jeep Willys. Μετά το 1954 συναρμολογούσε κατόπιν συμφωνίας μοντέλα της ιταλικής FIAT. Ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της υπήρξε το Yugo. Τελικά το 2008 η εταιρία εξαγοράστηκε πλήρως απο την FIAT και την χρονιά εκείνη κατασκευάστηκε το τελευταίο αυτοκίνητο με το λογότυπο και το όνομα της Zastava το Zastava 10 ένα διασκευασμένο δηλαδή Fiat Punto.


Επιμέλεια :Τζαννέτος Παπαγεωργίου

Image

Δείτε επίσης:

Οι μάρκες που δεν υπάρχουν πια. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Επιμέλεια : Τζαννέτος Παπαγεωργίου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s