• Home
  • EDITORIAL
  • FREE YOUR MIND & YOUR ASS WILL FOLLOW
  • ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ ΤΟΥ ΠΟΥΤΑΜΙ
  • ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ
  • ΛΟΓΟΣ + ΤΕΧΝΗ
  • ΦΑΕ ΠΙΕ
  • ΠΙΣΤΙΜΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚ
  • ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ
  • ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
  • ΑΙΡΕΤΙΚΑ
  • ΒΙΔΕΑ
  • ΦΩΤΟΡΑΦΕΙΟΝ
  • MUZIQ
  • ΟΙΚΟ+ΛΟΓΙΚΑ

glossitses

music art & food fucktory
Stay updated via RSS

  • ΑΝΑΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ… ΕΔΩ:

  • Επιτρεπεται η αναδημοσιευση και η ανα- παραγωγη, ολικη ή μερικη, η διασκευη (remix) ή αποδοση του περιεχομενου των αρθρων του blog με οποιον- δηποτε τροπο, μηχανικο, ηλεκτρονικο, graffiti ή οτι αλλο μπορειτε να fun- ταστειτε. Δεν χρειαζεται καμια εγκριση απο εμας (γιατι εμεις πηραμε απο κανενα ? ). Οι αποψεις δε, που παρου- σιαζονται στα αρθρα δεν συμφωνουν απαραιτητα με τις αποψεις μας, αλλα πληρωθηκαμε αδρα για αυτο. του μάι νταντ έντ μαμ… (ομως εαν παιζει προβλημα με post, στειλε mail στο glossitsespress@gmail.com να το σφαξω επιτοπου)

  • Οι ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ ειναι το μονο «Βιο» πιστοποιημενο εστιατοριο των Χανιων. Μαγειρευει «φρεσκια» κουζινα με παραδοσιακες μεθοδους, χωρις χρηση μικροκυματων. Ειναι αυθεντικα Ελληνικο, βασισμενο στη μακροχρονη παραδοση για μεζε, με συγχρονο πνευμα. Λειτουργει ολο το χρονο, στο παλιο λιμανι Χανιων από το 2010.

  • ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΑΣ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ

  • ΤΑ ΦΡΕΣΚΑ

    • νέα άρθρα, στο γνωστό στραβό κλίμα, συνεχίζουμε να clopάρουμε εδώ: ippopotamos.com
    • Το βότανο της καρδιάς. Κράταιγος.
    • STREET ART MURALS
    • η επιστήμη μιλάει
    • Καλλιτέχνες λιλιπούτιων έργων
    • Ο πιο ακριβός καφές στον κόσμο, φτιαγμένος από… κακά ελέφαντα
    • να και μερικές καλές ιδέες για μπλουζάκια
  • EDITORIAL

  • Twitter Updates

    • ertopen.com./ Δειτε εδω ΕΡΤ ζωντανα 8 years ago
    • ytchannelembed.info/video.php?id=W… 8 years ago
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ 2100 06/08/2013 by ertsocialnetworks | YouTube Channel Embed: ytchannelembed.info/video.php?id=W… 8 years ago
    • I love Dropbox because i usually don't cary a memory stick, and dropbox helps me a lot to send files to my home db.tt/sndMUhkn 8 years ago
    • Το αυτοκίνητο μπιζέλι wp.me/p29FSP-4ab via @wordpressdotcom 9 years ago
    • music so excellent i just bothered to download it @bandcamp: killemil.bandcamp.com/album/risky-bu… 9 years ago
    • ΡΟΔΕΣ &... wp.me/p29FSP-3WZ via @wordpressdotcom 9 years ago
    • glossitses glossitses.com 9 years ago
    • Nayarit. Μια παραλία κρυμμένη μέσα στο βουνό! wp.me/p29FSP-3H8 9 years ago
    Follow @glossitses
  • Η ΔΙΑ ΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ “σπουδαστικη λεσχη” καθημερινα απο 12:00-20:00

  • ΙΝΤΑ ΩΡΑ


  • Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
  • ΣΟΙ

  • ΨΑΞΕ

  • ΜΗΝΟ ΛΟΓΙΟ

  • ΤΙ ΜΕΡΑ ?

    Αύγουστος 2012
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « Ιολ.   Σεπτ. »
  • ΠΡΩΤΗ ΜΟΥΡΗ

    • ΤΡΟΧΟΒΙΛΕΣ. Κατοικίες χωρίς οικοδομική άδεια
    • Savoir Vivre - Πώς τρώμε τι. Για να μη μας πούνε και αμόρφωτους !!
    • παράγω βιοντίζελ στο σπίτι
    • ΚΟΤΑ, Μ*Ε*Γ*Α***Α*Φ*Ι*Ε*Ρ*Ω*Μ*Α. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ !!!
    • Το Ηλεκτρικό Ψυγείο και η ιστορία του
    • ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΝΤΙΚΑΚΗΣ. Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ Beatnik ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ των Χανίων.
    • ΜΕΣΑ ΣΕ 1 ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ
    • Factory kit250. Area: 250m². Price: 26700€. (http://prefabhome.eu)
    • ΧΑΣΙΣ, Η ιστορία της κάνναβης
    • Αυτοκίνητο που κινείται με νερό? Τώωωρα...
  • γίνε ματάκιας και ζήσε.. καλιά

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ 2012

  • 10 Σεπτεμβρίου, 2012
  • ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ PRESS

  • ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΠΥΡΕΣ στις ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ (κλικ α ρε)

  • glossitsespress@gmail.com

  • ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕ:

  • ο ΚΑΙΡΟΣ. pata-pata να τον δεις… καλυτερα

    YoWindow.comyr.no
  • ΟΥΖΑ ΓΙΑ ΜΕΡΑΚΛΗΔΕΣ στις ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ

  • πιλαφι «ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ»

  • ΜΥΔΙΑ ΑΧΝΙΣΤΑ (ζωντανα !!)

  • ριζοτο ΓΑΡΙΔΑ ΜΑΣΤΙΧΕΛΑΙΟ

  • «φρουτα» της θαλασσας

  • «σπιτικος» γαυρος μαρινατος

  • σαλατα σολωμου

  • JACK Ο ΑΝΤΕΡΟΜΑΡΤΗΣ

  • “Ο επιμενων ελληνικα!”

  • Κρητικο Λεξιλογιο ΕΔΩ:

  • ΔΕ ΣΥΣΤΕΜ

    • Εγγραφή
    • Σύνδεση
    • Ροή καταχωρίσεων
    • Ροή σχολίων
    • WordPress.com
  • ΕΔΩ:

  • ΞΕΦΡΑΓΑ ΑΜΠΕΛΙΑ, ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥΡΕΛΑ (ΧΟΡΗΓΟΙ)

  • Η ΘΕΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΙΤΣΕΣ

  • ΔΙΑ-ΦΗΜΕΣ

    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ ...

  • ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ cafe-bar

  • ΣΧΟΛΗ TAI JI QUAN – SHIATSU στα ΧΑΝΙΑ

  • ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΙΣ ΧΑΝΙΑ

  • SHOTOKAN KARATE ACADEMY OF CHANIA

  • ΣΧΟΛΗ ΚΑΤΑΔΥΣΕΩΝ

  • γραφικες τεχνες

  • ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

  • «biodos» βιολογικοι χυμοι

  • ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ ΧΑΝΙΩΝ

  • » ΤΟ ΣΠΙΤΙ «

  • kill your TV

Stout Scarab. Ο αυθεντικός σκαραβαίος

Posted: 16 Αυγούστου, 2012 in FREE YOUR MIND & YOUR ASS WILL FOLLOW, ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
Ετικέτες: FREE YOUR MIND & YOUR ASS WILL FOLLOW, ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
1

Η ιστορία είναι μια κακιά μητριά, που δεν αγαπάει όλα της τα παιδιά το ίδιο. Αλλά τα στέλνει στην αιωνιότητα δοξάζοντας τον μεγαλείο τους, άλλα τα ξεχνά και ας αξίζουν! Δεν υπάρχει δικαιοσύνη στη μνήμη. (του Κώστα Λούβαρη)

Image

Έχουμε βαρεθεί να γράφουμε για τα άκλαυτα… απομεινάρια που αφήνει η ιστορία πίσω της, για όλα εκείνα που θα μπορούσαν, αλλά που τελικά ποτέ δεν τα κατάφεραν! Τόσο πολύ έχουμε απογοητευτεί από την ανακάλυψη ότι δεν είναι πάντα οι άξιοι που προχωρούν μπροστά και καταξιώνονται, τόσο πολύ που έχουμε αρχίσει να αμφισβητούμε την ίδια την θεωρεία του Δαρβίνου περί της φυσικής επιλογής! Γιατί όλη η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σπαρμένη από πτώματα ονείρων που πέρασαν στην ιστορία, χωρίς κανείς να ρίξει ούτε ένα δάκρυ. Και όμως άξιζαν. Ίσως μάλιστα άξιζαν περισσότερο από τα είδη που επέζησαν! Τι να πει κανείς, τι να πει κανείς για το Scarab, για τον αυθεντικό σκαραβαίο;

Ήταν διαφορετικό από κάθε άλλο αυτοκίνητο των ημερών του. Γιατί σε μέρες που ο κινητήρας έπρεπε να είναι εμπρός και να μεταφέρει την κίνηση πίσω, μέσα από ένα άξονα, σε μέρες που τα κουρσάκια και οι κουρσάρες κυριαρχούσαν, το Scarab ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ενός όγκου!  Αυτό και αν ήταν επανάσταση!
Αντίθετα με την υπάρχουσα πρακτική το Scarab άνοιξε νέους δρόμους, καταργώντας ουσιαστικά τους «τρείς όγκους» και ενώνοντάς τους σε ένα ενιαίο αδιαίρετο σύνολο. Τοποθετώντας τον V8 κινητήρα της Ford πίσω, το πάτωμα τώρα θα μπορούσε να ήταν επίπεδο χωρίς εσωτερικό τούνελ και οι χώροι ξαφνικά μεγάλωσαν.

Αλλά ο σχεδιαστής του William B.Stout, που ήταν εφευρέτης σχεδιαστής αεροπλάνων και δημοσιογράφος είχε πολύ υψηλότερους στόχους για το Scarab, που έπρεπε να ήταν κάτι περισσότερο από ένα από μεταφορικό μέσο! Και αυτό γιατί το ήθελε να μετατραπεί σε μια προέκταση του εργασιακού χώρο, έχοντας καταλάβει ότι ο «νέας γενιάς» εργαζόμενος, δεν θα ήταν πλέον δέσμιος του εργασιακού του χώρου! Θα απαιτούσε μια νέα ευελιξία και δεν θα περιορίζονταν στην απλή μεταφορά! Για τον λόγο οι τεράστιοι εσωτερικοί χώροι ήταν η πρώτη προτεραιότητα της σχεδίασης και ο John Tjaarda που έβαλε τις γραμμές του στο χαρτί, ακολούθησε κατά γράμμα τις κατασκευαστικές πρακτικές της αεροναυπηγικής, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μοιάζει περισσότερο με άτρακτο αεροπλάνου.

Ο «σκαραβαίος» λοιπόν, εκτός από επιτομή της art-deco, αποτελεί και ένα πρωτοπόρο σχήμα προς μια νέα πρακτικότητα. Το1932 λοιπόν, οπότε και παρουσιάστηκε το πρωτότυπο, με τον πολύ κοντό πρόβολο και την στρογγυλεμένη ουρά, ήταν όχι μόνο το πρώτο αυτοκίνητο ενός όγκου, αλλά και το πρώτο MPV, αφού διέθετε καθίσματα που περιστρέφονταν κατά 180 μοίρες και αφαιρούνταν κατά βούληση, μαζί με τραπεζάκι εργασίας που προσαρμόζονταν στα καθίσματα! Όλα αυτά υποψιαζόμαστε ότι «κάτι» σας θυμίζουν. Κάτι σαν Chrysler Voyager, κάτι σαν Renault Espace!
Τo τεράστιο μεταξόνιο των 3,430μ. πρόσφερε εξαιρετικά μεγάλους εσωτερικούς χώρους  και με τον κινητήρα πίσω από τον νοητό άξονα των τροχών και τον οδηγό ουσιαστικά να κάθεται πάνω στους εμπρός τροχούς, ενδιάμεσα έμενε πολύς εκμεταλλεύσιμος χώρος. Οι επιβάτες έμπαιναν μέσω μια και μόνο μεγάλης πόρτας (άλλη μία υπήρχε για τον οδηγό), αλλά από και πέρα η διαρρύθμιση του χώρου και των καθισμάτων είχε δεκάδες διαφορετικές επιλογές. Μόνο του πρόβλημα, η ορατότητα πίσω, που ήταν ανύπαρκτη.

Σε μια εποχή που οι αναρτήσεις αποτελούνταν από ημιελλειπτικά φύλα σούστας το Scarab διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με υστερούντες βραχίονες και αμορτισέρ με ελατήρια και το αυτοκίνητο ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο πάνω σε χωροδικτύωμα από το ίδιο υλικό, αντιγράφοντας όπως είπαμε τις αεροπορικές λύσεις, χωρίς έτσι να απαιτείται ξεχωριστό υποπλαίσιο, τύπου «σκάλας», όπως ήταν η πρακτική των ημερών.

Όμως το δεύτερο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 1935 είχε σημαντικές τεχνικές και αισθητικές αλλαγές, όπως τα φώτα εμπρός που τώρα ήταν πίσω από ένα κάλυμμα, με  σημαντικότερη αλλαγή όμως να είναι αυτή του υλικού κατασκευής του, που τώρα ήταν το σίδερο αντί του αλουμινίου, για λόγους κόστους και ευκολίας στην συναρμολόγηση. Κρίμα!

      Περίπου 100 αυτοκίνητα επρόκειτο να κατασκευαστούν (πρακτικά στο χέρι) στο μικρό εργοστάσιο που έστησε ο Stout στη γωνία των δρόμων Scott και Telegraph στο Ντίαρμπορν του Μίσιγκαν. Με την τιμή του όμως στα 5.000 δολάρια, τη στιγμή που τα πολυτελή αυτοκίνητα των ημερών δεν ξεπερνούσαν σε τιμή τα 1.300 δολάρια, η… αποτυχία ήταν εξασφαλισμένη. Τελικά μόλις εννέα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν!
Αλλά ο Stout δεν εγκατέλειψε την ιδέα του και σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος  κατασκεύασε ακόμα ένα πρωτότυπο, αυτή τη φορά από φάιμπερ-γκλας (!) που αποτελείτο από οκτώ μόλις διαφορετικά τμήματα. Ήταν αργά, η ευκαιρία όμως είχε χαθεί!
Είπαμε η ιστορία είναι μια κακιά μητριά!

William Bushnell Stout

     Ένας χαμένος ονειροπόλος; Μπορείτε να το πείτε και έτσι. Γεννήθηκε στις 16 Μαΐου του 1880 στο Ιλινόις και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα. Από μικρός ενδιαφέρονταν για οτιδήποτε μηχανικό, αλλά δεν σταμάτησε εκεί εκδίδοντας το Aerial Age, που ήταν το πρώτο περιοδικό για αεροπλάνο (και οτιδήποτε πετούσε) στις Η.Π.Α. Μάλιστα ήταν και από τους κύριους αρθρογράφους της Minneapolis Times με το χαρακτηριστικό όνομα «Jack Knieff»!
Το 1914 θα σχεδιάσει το Cyclecar και θα τον πλησιάσει η Packard Motors για να αναλάβει τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή.
Το 1919 θα αρχίσει την δική του κατασκευαστική εταιρεία, την Stout Engineering Company που θα σχεδιάσει το Scarab, το οποίο θα προσπαθήσει να παράγει μαζικά, χωρίς όμως επιτυχία.
Αυτό δεν θα τον αποθαρρύνει και θα ασχοληθεί με την σχεδίαση αεροπλάνων πάνω στα σχέδια και τις ιδέες του Hugo Junkers, όπως άλλωστε και ο Andrei Tupolev. Σχεδίασε το  Stout Air Sedan και αμέσως τον αγόρασε η Ford. Επίσης σχεδίασε το πρώτο μονοπτέρυγο αεροπλάνο και αυτό φαίνεται ότι ήταν αρκετό, για να προσληφθεί από την κυβέρνηση των Η.Π.Α. για αν πάρει μια θέση στην επιτροπή αεροπλοΐας! Άλλωστε το τρικινητήριο αεροπλάνο που είχε σχεδιάσει για τα ταχυδρομεία, είχε τόση επιτυχία που ήταν το πρώτο που ανέλαβε εμπορικές επιβατικές πτήσεις.
Έφυγε το 1956 σε ηλικία 76 ετών. Όμως τα ανήσυχα πνεύματα ποτέ δεν χάνονται!

Πάντα έλεγε: «ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ!» Μόνο αν οι υπόλοιποι απανταχού σχεδιαστές τον είχαν ακούσει, τώρα θα ζούσαμε σε ένα πολύ καλύτερο κόσμο, πιο απλό και πιο ελαφρό!

Stout Skycar

Μην γελάσετε με την ιδέα του «αυτοκιντοαεροπλάνου» και την απορρίψετε σαν μια ακόμα ευφάνταστη ιδέα απροσάρμοστων ατόμων. Και όμως το αυτοκίνητο/αεροπλάνο θα μπορούσε να ήταν μια άλλη ιδέα αυτομεταφοράς. Το Skycar ήταν ένα υβρίδιο μεταξύ αυτοκινήτου και αυτοκινήτου και παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Ντιτρόιτ το 1931. Μπορούσε να μεταφέρει αρχικά δύο άτομα, αλλά αργότερα σε πιο εξελιγμένες εκδόσεις οι επιδόσεις του αυξήθηκαν. Το αστείο είναι ότι μπορεί να μην έγινε… αυτοκίνητο, αλλά αντίθετα αποτέλεσε τη βάση των σημερνών superlight αεροπλάνων.

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Μου αρέσει αυτό:

Μου αρέσει! Φόρτωση...

Σχετικά

Σχόλια
  1. Ο/Η Η Ιστορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων. « glossitses λέει:
    17 Αυγούστου, 2012 στο 2:20 μμ

    […] Stout Scarab είναι το πρώτο ολοκληρωμένο […]

    Απάντηση

Σχολιάστε Ακύρωση απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Gravatar
Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. ( Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. ( Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. ( Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Ακύρωση

Σύνδεση με %s

Dymaxion… του Richard Buckminster Fuller. ΤΟ !!! φουτουριστικό αυτοκίνητο.
Η Ιστορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων.

  • εδώ δείχνει πόσοι επι-σκέφτηκαν το blog μας. δε μετράει κάθε "κλικ" "κλακ" που κάνεις. είσαι ο :

    • 949.152 hits
  • Συνουσία σημαίνει να κλωτσάς το θάνατο στο κώλο ενώ τραγουδάς (HENRY CHARLES BUKOWSKI)

  • Posy by Tatsuya Matsui

  • ΠΟΛΙΤΗΣ των ΧΑΝΙΩΝ

  • ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG…

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.
  • Follow Ακολουθείτε
    • glossitses
    • Already have a WordPress.com account? Log in now.
    • glossitses
    • Προσαρμογή
    • Follow Ακολουθείτε
    • Δημιουργία λογαριασμού
    • Σύνδεση
    • Αντιγραφή συντόμευσης συνδέσμου
    • Αναφορά περιεχομένου
    • View post in Reader
    • Manage subscriptions
    • Σύμπτυξη μπάρας
Αρέσει σε %d bloggers: