Volkswagen »Type 2». το ΑΠΟΛΥΤΟ BUS !!!!

Posted: Σεπτεμβρίου 4, 2012 in ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
Ετικέτες:

Το Volkswagen Type 2 (γνωστό και ως Transporter) ήταν όπως δηλώνει και το όνομά του, ο δεύτερος τύπος αυτοκινήτου που βγήκε από την γραμμή παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen. Ήταν ένα φορτηγάκι της δεκαετίας του 50, βασισμένο κατ’ αρχή στο πρώτο μοντέλο της Volkswagen το Type 1, τον περίφημο «Σκαραβαίο».

Volkswagen Type 1 – Type 2
Το Type 2 ήταν ο προπάππος του σύγχρονου Van για μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Το Type 2 δέχθηκε μια σειρά αντιγραφών στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη όπως το Ford Econoline, Dodge A100, και το Chevrolet Corvan, με το τελευταίο να έχει υιοθετήσει ακόμη και τη θέση του κινητήρα στο πίσω μέρος του οχήματος.

Volkswagen Type 2 Transporter 1
Η ιδέα για το Type 2 ήταν του Ολλανδού εισαγωγέα της Volkswagen του Ben Pon, ο οποίος έκανε τα πρώτα σκίτσα το 1947. Αν και η αεροδυναμική των πρώτων μοντέλων ήταν φτωχή, γίνανε αρκετές μελέτες και πειράματα στην αεροδυναμική σήραγγα του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Braunschweig. Τα πειράματα τελικά απέδωσαν αφού το Type 2 έχει καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά από τον «Σκαραβαίο» παρά το τετραγωνισμένο του σχήμα.

Το πρώτο σκίτσο του Ben Pon στο σημειωματάριό του.
Η πρώτη μελέτη για ένα φορτηγάκι
Τρία χρόνια αργότερα, κάτω από την καθοδήγηση του αρχιμηχανικού της Volkswagen τον Heinz Nordhoff, το πρώτο μοντέλο παραγωγής έβγαινε από το εργοστάσιο του Wolfsburg.Το φορτηγάκι της Volkswagen, με τον κινητήρα πίσω, στο πέρασμα των ετών δέχτηκε αρκετές βελτιώσεις, και σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της εταιρίας, ανασχεδιάστηκε από την αρχή αρκετές φορές με αποτέλεσμα να έχουμε τις εκδόσεις από το Τ1 ως το Τ5 (αν και μονό τα Τ1, Τ2 και Τ3 – Τ25 για τους Βρετανούς και Ιρλανδούς – έχουν άμεση σχέση με τον «Σκαραβαίο»)


Το Type 2 ήταν ανάμεσα στα πρώτα εμπορικά οχήματα στα οποία ο οδηγός ήταν ακριβώς πάνω από τους μπροστινούς τροχούς, πράγμα που ξεκίνησε μια μόδα που γρήγορα ανέγραψαν πολλές εταιρίες, όπως η Ford στο Transit. Στην Αμερική το βασισμένο στην Chevrolet Corvair φορτηγάκι με το όνομα Corvan και το λεωφορειάκι Greenbrier, έφτασαν στο σημείο να αντιγράψουν ακόμη και την θέση του αερόψυκτου κινητήρα της Corvair στο πίσω μέρος.

Chevrolet Greenbrier

Εκτός του Greenbrier και του Fiat minivan το Type 2  της Volkswagen ήταν το μοναδικό φορτηγάκι μέχρι τη δεκαετία του 70 με τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Πράγμα που δυσκόλευε στην φόρτωση-εκφόρτωση των εμπορευμάτων από το πίσω μέρος. Είχαν όμως ως προτέρημα την μεγάλη δύναμη ροπής και το μειωμένο θόρυβο στο εσωτερικό της καμπίνας.

1952 Volkswagen Type 2 Τ1 Panel Van

Μια άλλη μόδα που ξεκίνησε του Type 2 ήταν η χρήση μικρών – διασκευασμένων – φορτηγών για την μεταφορά επιβατών. Τα μικρά λεωφορειάκια που γίνανε μόδα πρώτα στην Αμερική της δεκαετίας του 60 και κατόπιν στον υπόλοιπο κόσμο. Υπεύθυνος γι’ αυτό θεωρείται η διαφήμιση του Doyle Dane Bernbach με τίτλο «σκέψου μικρά» – «Think Small».

Η διαφήμηση που ξεκίνησε την χιονοστοιβάδα στην Αμερική

Κατά την διάρκεια της «Επανάστασης των Λουλουδιών» και τους Hippies το φορτηγάκι της Volkswagen έγινε σήμα κατατεθέν και σύμβολο μια κουλτούρας. Υπήρχαν αρκετοί λόγοι γι’ αυτό. Το βανάκι μπορούσε κατ’ αρχή να μεταφέρει μεγάλο αριθμό ατόμων με τον εξοπλισμό για κατασκήνωση και μαγείρεμα, επιπλέον ρουχισμό, εργαλεία ξυλουργικής κλπ. Το τετράγωνο σχήμα του ήταν ακριβός το αντίθετο από τα υπερβολικά αμερικανικά αυτοκίνητα της εποχής. Και βέβαια ένα μεταχειρισμένο VW ήταν αρκετά φτηνό ώστε να μπορεί κάποιος να το αποκτήσει. Πολλά από αυτά ήταν ζωγραφισμένα στο χέρι (προπομπός του σημερινού Art-Car). Μερικοί μάλιστα ακτιβιστές του αντιπολεμικού κινήματος αντικαθιστούσαν το σήμα της  Volkswagen με το σήμα της  ειρήνης στο εμπρός μέρος του οχήματος. Τα original των ετών 1950-1967 Type 2 (ειδικά τα προ του 1956) θεωρούνται ανεκτίμητης αξίας για τους συλλέκτες.

1965 Volkswagen Τυπε 2 T1 Hippie Van

Το Type 2 μπορούσε κανείς να το προμηθευτεί ως:

  • Φορτηγάκι χωρίς πλαϊνά παράθυρα και πίσω καθίσματα το Panel Van.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Panel Van

  • Φορτηγάκι χωρίς πλαϊνά παράθυρα, πλαϊνές πόρτες και πίσω καθίσματα το Walk-Through Panel Van.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Panel Van

  • Φορτηγάκι  με υπερυψωμένη οροφή High Roof Panel Van ή Hochdach.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Hochdach

  • Φορτηγάκι με πλαϊνά παράθυρα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα το Kombi, (από το γερμανικό  Kombinations-kraftwagen – Combination-vehicle συνδυασμός δηλαδή επιβατικού & μεταφορικού οχήματος)

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Kombi

  • Φορτηγάκι με μεγαλύτερη άνεση για την μεταφορά επιβατών το Bus (ή αλλιώς Caravelle μετά την Τρίτη γενιά).

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Bus

  • Φορτηγάκι με παράθυρα στις άκρες της οροφής και υφασμάτινη ηλιοροφή το περίφημο Samba-Bus, για την πρώτη μόνο γενιά του Τ1 που ονομάζονταν και  Deluxe Microbus.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Bus DeLux

  • Ανοιχτό φορτηγάκι το Pick-up, ή  Single Cab, το οποίο μπορούσε κανείς να προμηθευτεί και με μεγαλύτερου μεγέθους πλατφόρμα.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Single Cab

  • Ανοιχτό φορτηγάκι (Double Cab), με δύο σειρές καθισμάτων το Crew Cab Pick-up.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Double Cab

  • Φορτηγάκι Camping-τροχόσπιτο το Westy με την εσωτερική επένδυση της εταιρίας Westfalia και την ανάλογη υπερυψωμένη οροφή.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Westy

  • Φορτηγάκι ημι-Camping-τροχόσπιτο το οποίο εκτός της χρήσης ως τροχόσπιτο μπορούσε να μετατραπεί σε μεταφορικό εμπορευμάτων ή επιβατών, θυσιάζοντας όμως κάποιες ανέσεις για camping το Multivan ή Weekender, (μόνο από το Τ3 και μετά).

1979-91 Volkswagen Type 2 Τ3 Weekender

Εκτός βέβαια από τις εργοστασιακές παραλλαγές υπήρχαν και οι μετατροπές από τρίτες εταιρίες, κάποιες από τις οποίες αντιπροσώπευαν οι επίσημοι αντιπρόσωποι της Volkswagen. Αυτές οι μετατροπές συμπεριλαμβάνανε τα φορτηγάκια ψυγεία, τα νοσοκομειακά, αστυνομικά, πυροσβεστικά, νεκροφόρες, ανυψωτικά και τις τροχοβίλες εκτός της Westfalia.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1 Hearse (Νεκροφόρα)

Οι γενιές του Volkswagen Type 2 Transporter

T1 1950-67

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1

Η πρώτη γενιά του VW Type 2 με το διπλό μπροστινό τζάμι  που ονομάστηκε  Microbus ή Splittie από τους σύγχρονους φίλους του (Splittie απο το αγγλικό Split για το χωρισμένο μπροστά τζάμι), ενώ ξεκίνησε την παραγωγή του στις 8 Μαρτίου του 1950 μέχρι και το  1967. Ως το 1956, το T1 κατασκευάζονταν στο Wolfsburg Από το 1956 άρχισε να κατασκευάζεται στο ολοκαίνουργο – αποκλειστικό για Type 2 – εργοστάσιο της Volkswagen στο Ανόβερο.

Το εργοστάσιο των Transporters στο Ανόβερο

Όπως και ο «Σκαραβαίος» έτσι και τα πρώτα Transporters χρησιμοποιούσαν τον αερόψυκτο κινητήρα των 1131 cc, που απέδιδε 25 hp (19 kW), ο κινητήρας ήταν στο πίσω μέρος. Ο ίδιος κινητήρας μεγάλωσε στα 1192 cc (1.2L) 30 hp το 1953. Η έκδοση των 36 hp (27 kW) έγινε  το 1955 στάνταρτ, ενώ υπήρχε και η σπανιότερη έκδοση των 40 hp (30 kW) μονό το 1959. Ο συγκεκριμένος κινητήρας όμως ήταν τόσο προβληματικός που η εταιρία αναγκάστηκε να τους ανακαλέσει και να τους αντικαταστήσει όλους με έναν βελτιωμένο των  40 hp.

1953 Κινητήρας Volkswagen 1.2L

Η πρώτη έκδοση του T1 μέχρι το 1955 πολλές φορές ονομάζεται  T1a ή «Barndoor» (πόρτα του αχυρώνα), χάριν στην μεγάλη πόρτα της μηχανής , ενώ τα επόμενα μοντέλα  είχαν μικρές τροποποιήσεις , χαμηλότερη γραμμή πάνω από τα παράθυρα, μικρότερη πόρτας για τον κινητήρα και 15″(381 mm) τροχούς αντί των original 16″ (406 mm) τα οποία αποκαλούνται T1b.

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1a

Από το 1963 που η πίσω πόρτα έγινε φαρδύτερη (όπως του T2), το μοντέλο ονομάζεται T1c. Το 1963 παρουσιάζεται για πρώτη φορά και μια πλαϊνή συρταρωτή πόρτα αντί των δύο ανοιγόμενων προς τα έξω. Αυτή η αλλαγή του 1963 κάνει την VW την πρώτη πραγματική κατασκευάστρια Minivan αν και ο όρος θα εφευρεθεί δύο δεκαετίες αργότερα.

Το 1962, ένα βαρέων καθηκόντων (heavy-duty) Transporter παρουσιάστηκε ως εναλλακτική πρόταση για τα εργοστάσια. Μπορούσε να μεταφέρει φορτίο μέχρι και ενός τόνου σε αντικατάσταση του προηγούμενου ωφέλιμου φορτίου των 750 kg, μικρότερες 14 » ρόδες αλλά φαρδύτερες και έναν 1.5 L 42 ίππων κινητήρα. Αυτή η πρόταση ήταν τόσο πετυχημένη που το Τ1 των 750 kg, και του μικρού 1.2 L κινητήρα σταμάτησε την παραγωγή του. Το 1963 στην Αμερική ο 1.5L ή «1500» κινητήρας θεωρούνταν μονόδρομος και μόλις το 1967 ο ίδιος κινητήρας προσαρμόστηκε στον «Σκαραβαίο»

1950-67 Volkswagen Type 2 Τ1

Η παραγωγή του σταμάτησε το 1967 τουλάχιστον στην Γερμανία. Γιατί το T1 συνέχισε να κατασκευάζεται στην Βραζιλία ως το 1975, όταν μετατράπηκε στο στιλ του T2 στο μπροστινό μέρος και τα φαρδιά του 1972 πίσω φώτα, το αποκαλούμενο «T1.5» που κατασκευάζονταν ως το 1996. Τα Βραζιλιάνικα Τ1 δεν ήταν πανομοιότυπα των γερμανικών αν και διατηρούσαν χαρακτηριστικά του T1a, όπως οι πόρτες και οι ζάντες. Τα Βραζιλιάνικα αερόψυκτα οχήματα γενικώς (περιλαμβανομένου και του VW Brasilia) είναι πολύ σπάνια και αναζητούνται από συλλέκτες ανά τον κόσμο.

Μεταξύ των φίλων του Τ1 είναι συνηθισμένο τα διαφορετικά μοντέλα να τα αναφέρουνε με τον αριθμό των παραθύρων τους.

Η βασική έκδοση Kombi ή Bus αναφέρεται ως 11-window (με το χωρισμένο στη μέση διπλό μπροστινό τζάμι, τα δύο μπροστινά-πλαϊνά τα έξι πλαϊνά της καμπίνας και το ένα πίσω (2 + 2 + 6 + 1 = 11 παράθυρα).

1950-63 Volkswagen – 11 Window

Η DeLuxe έκδοση είχε οχτώ πλαϊνά και δύο επιπλέων στις πίσω γωνίες (2 + 2 + 8 + 3 = 15 παράθυρα) το επονομαζόμενο 15-window (μόνο για την Αμερική)

1950-63 Volkswagen Type 2 – 23 Window

Εντωμεταξύ το DeLuxe με την ηλιοροφή και τα επιπλέον οχτώ μικρά παραθυράκια της οροφής αποκαλείται 23-window. Από τα μοντέλα του 1963 και μετά που η πόρτα έγινε φαρδύτερη τα πίσω πλαϊνά παράθυρα του 15 και 23-window χάθηκαν και έτσι έγινε το 13-window και 21-window αντίστοιχα τα οποία περιγράφονται και ως «Samba»

1963-67 Volkswagen – 21 Windows

T2 1968-79

1968-79 Volkswagen Type 2 Τ2 Panel Van

Το 1968, παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του Type 2. Κατασκευάζονταν στην Γερμανία μέχρι το 1979 με την παραγωγή του να συνεχίζεται μέχρι το1980 στο Μεξικό. Τα εργοστάσια της Volkswagen Βραζιλίας κατασκευάζουν το Kombi από την δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα. Τα μοντέλα γενικότερα πριν το 1971 ονομάζονται T2a, ενώ τα μετέπειτα του 1972 ονομάζονται T2b. Η δεύτερη γενιά των Type 2 έχασε κατ’ αρχή το διπλό μπροστινό τζάμι, το οποίο αντικαταστάθηκε από ένα μονοκόμματο, μεγαλύτερο τζάμι που ήταν ελαφρός μεγαλύτερα σε όγκο και δύναμη από τον πρόγονό  τους. Είναι γνωστό στον κόσμο με τα ψευδώνυμα Breadloaf (καρβέλι) και Bay-window (εξογκωμένο παράθυρο), ή απλά Loaf (ψωμί) και Bay (κόλπος) για συντομία.

1972-79 Volkswagen Type 2 Τ2b

Στα 1600 κυβικά πλέον και με 48 ίππους ο κινητήρας ήταν ελαφρώς μεγαλύτερος. Το νέο μοντέλο ξεφορτώθηκε τον άκαμπτο άξονα της πίσω ανάρτησης και το ψηλό κιβώτιο των ταχυτήτων. Η αναβαθμισμένη μετάδοση κίνησης στους τροχούς που τα αντικατέστησε, αναζητείται συνήθως από κατασκευαστές αερόψυκτων οχημάτων για εκτός δρόμου αγώνες.

1968-71 Volkswagen Type 2 Τ2a

Το T2b παρουσιάστηκε σιγά-σιγά με αλλαγές που βγήκανε σε διάρκεια τριών ετών. Το 1971 το Type 2 κυκλοφορούσε πλέον με εμπρός δισκόφρενα, νέες ζάντες με τρύπες αερισμού και πιο επίπεδα καπάκια. Το 1972 η μεγαλύτερη αλλαγή ήταν το μέγεθος του χώρου του κινητήρα που έπρεπε να μεγαλώσει για να χωρέσει τον νέο πλέον κινητήρα των 1700 κυβικών ως 2000 κυβικών που δανείζονταν από το VW Type 4 (το περίφημο μοντέλο της VW, γνωστό ως το «τετράπορτο που άργησε 11 χρόνια» και ένα επανασχεδιασμένο πίσω μέρος που εξάλειφε την αφαιρούμενη πίσω ποδιά. Οι είσοδοι του αέρα επίσης μεγαλώσανε ανάλογα με το μέγεθος των μεγαλύτερων κινητήρων.

Από το 1973 υπήρχε και μια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χάρη στον νέο κινητήρα του Type 4. Το 1975 απέκτησε και ένα Bosch L-Jetronic ηλεκτρονικό σύστημα injection που συνοδεύτηκε το 1978 από ηλεκτρονικό έλεγχο εκκίνησης.

1968-71 Volkswagen Type 2 Τ2a

Το 1973 γίνανε και οι μεγαλύτερες εξωτερικές αλλαγές. Τα μπροστινά φλάς γίνανε τετράγωνα και τοποθετήθηκαν πιο ψηλά πάνω από τα φώτα. Επίσης πιο τετράγωνοι γίνανε και οι προφυλακτήρες. Με αυτές τις αλλαγές βελτιώθηκε και η συμπεριφορά του οχήματος σε μετωπική σύγκρουση, πράγμα που το έκανε ασφαλέστερο και έτοιμο να αντιμετωπίσει τις αυξημένες απαιτήσεις των νέων νόμων της εποχής που όμως ήταν μόνο για τα αυτοκίνητα. Το μόνο πράγμα που (όπως τουλάχιστον φαίνονταν) μίκραινε στο νέο μοντέλο ήταν το έμβλημα της Volkswagen στο μπροστινό μέρος.

Οι μετέπειτα αλλαγές ήταν συνήθως εσωτερικές. Μέχρι το 1974, το T2 είχε αποκτήσει το τελικό του σχήμα. Ήταν προς το τέλος της δεκαετίας του 70 που μερικά πρωτότυπα Τ2 δοκιμάστηκαν με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

T2 Hot Wheels

1969 Volkswagen Beach Bomb «Rear Loader» Prototype

Το T2 είχε την τιμή να γίνει το Άγιο Δισκοπότηρο των χαμένων παιχνιδιών. Το πιο πολύτιμο παιχνίδι στον κόσμο. Το 1969 η εταιρία παιχνιδιών Mattel παρουσίασε ένα μοντέλο της σειράς Hot Wheels (παιχνίδια αυτοκίνητα υπό κλίμακα. Ήταν το «Beach Bomb,» ένα «φτιαγμένο» Type 2 με σανίδες του Surf. Το πρωτότυπο είχε τις σανίδες στο εσωτερικό του οχήματος, να εξέχουν από το πίσω παράθυρο. Ονομάστηκε «Rear Loader» και αποδείχθηκε στην συνέχεια ότι είχε ένα μικρό πρόβλημα που εστιάζονταν στο πολύ ψηλό κέντρο βάρος που το ανέτρεπε στις κλειστές στροφές. Έτσι το Beach Bomb σχεδιάστηκε από την αρχή.

1970 Volkswagen Beach Bomb «Side Loader»

Το μοντέλο που βγήκε τελικά στο εμπόριο είχε χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυτό χάρη στις σανίδες που αυτή τη φορά εξείχαν από το πλάϊνό παράθυρο. Ονομάστηκε λοιπόν «Side Loader». Μόνο μια δωδεκάδα των πρωτότυπων  «Rear Loaders» επιζήσανε, και μόνο δύο από αυτά βαμμένα με το «Spectraflame Hot Pink». Ένα από αυτά τα βαθύ ροζ  Rear loaders πουλήθηκε σε κλειστό πλειστηριασμό  το 2000 στην τιμή των 72,000 δολαρίων, ενώ το δεύτερο πουλήθηκε το 2004 σε τιμή  που υπέρβαινα τα 50,000 δολάρια.

1969 Volkswagen Beach Bomb «Rear Loader» Hot Pink Prototype

T3 1979-91

1979-91 Volkswagen Type 2 Τ3 Panel Van

Το T3, γνωστό και ως T25 στην Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία και ως Vanagon στον Καναδά και τις ΗΠΑ κατασκευάστηκαν από το 1979 ως το 1991 (ή το 1992 αν συμπεριλάβουμε και την έκδοση Syncro) και ήταν η Τρίτη γενιά του Type 2. Είχε μια εντελώς νέα σχεδίαση των μηχανικών του μερών, ήταν 12 cm  μακρύτερο και βέβαια πιο δυνατό. Μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης, αφού χαμήλωσε ο χώρος του κινητήρα και με μια πίσω πόρτα 75% μεγαλύτερη από τον πρόγονό του το T2. Η ανάρτηση και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρα αλλάξανε εντελώς. Το σχήμα παρέμενε τετράγωνο και σε γενικές γραμμές θύμιζε τον προκάτοχό του.

1979-91 Volkswagen Type 2 Τ3 Bus

Οι διάφοροι τύποι παρέμεναν σχεδόν οι ίδιοι.Μέχρι το 1982, το T3 έβγαινε με τον ίδιο αερόψυκτο κινητήρα  του T2. Από το 1981όμως υπήρχαν πλέον και οι υδρό-ψυκτοι πετρέλαιο-κινητήρες και μετά το 1984 και οι  βενζινοκίνητοι υδρό-ψυκτοι boxer.Το 1985 το T3 Syncro είναι η πρώτη σειρά του Type 2 με κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς.

1979-91 Volkswagen Type 2 Τ3 Syncro 4X4

Στην Γερμανία το T3 αντικαταστάθηκε από το T4 το 1990, εκτός του Syncro και τα οχήματα που παραδίνονταν στα Γερμανικά Ταχυδρομεία και τον στρατό. Οχήματα που κατασκευάζονταν από το εργοστάσιο του Γκράτς της Αυστρίας μέχρι το 1992. Τα τελευταία γερμανικά  T3 κυκλοφορήσαν με την ένδειξη «Limited Last Edition» και ήταν  2,500 αριθμημένα κομμάτια.

1979-91 Volkswagen Type 2 Τ3 Bus «Limited Last Edition»

Εντωμεταξύ όμως η κατασκευή του T3 συνεχίστηκε στην Νότια Αφρική τουλάχιστον μέχρι το 2002.

T4 1990-2003

1990-03 Volkswagen Type 2 Τ4 Bus

Από το 1990, το Transporter στα περισσότερα μέρη του κόσμου κυκλοφόρησε με τον κινητήρα μπροστά. Κάτι που έγινε δύο δεκαετίες μετά την αλλαγή στα επιβατικά οχήματα της εταιρίας και μάλιστα σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα έπαψαν να κατασκευάζονται για συναισθηματικούς λόγους.

T5 2003-σήμερα

1903-today Volkswagen Type 2 Τ5 Bus-Minivan

Η γενιά του T5 έχει έναν πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό. Με πολύ μεγαλύτερο μπροστινό τζάμι και σε μεγάλη κλήση  δημιουργείται μικρότερη αντίσταση στον αέρα.

Άλλες Εξελίξεις

Το 2001, κυκλοφόρησαν τα σχέδια του Volkswagen Microbus Concept, με γραμμές που παραπέμπανε στο σχέδιο του Τ1 σε αντιστοιχία με την retro νοσταλγική σχεδίαση του νέου «Σκαραβαίου». Υπήρχαν σχέδια για την παραγωγή του το 2007 για την αγορά των ΗΠΑ όμως αυτό δεν έγινε γιατί προτιμήθηκε ένα πιο οικονομικό σχέδιο για παγκόσμια κυκλοφορία.

2001 Volkswagen Type 2 Microbus Concept

Το 2006, το Βραζιλιάνικο παρακλάδι της Volkswagen ξεκίνησε να πουλάει ένα VW Bus με έναν νέο υδρόψυκτο κινητήρα 1400 κυβικών στο πίσω μέρος του οχήματος. Αυτό είναι και το τέλος τον αερόψυκτων οχημάτων της Βραζιλίας. Το νέο όχημα ονομάζεται «Kombi» και έχει το σχήμα του T2. Αν και είναι πολύ περισσότεροι αυτοί που υποστηρίζουνε ότι το πιο δημοφιλές σχήμα ήταν το πρώτο, αυτό του Τ1.

2006 Volkswagen Type 2 Τ2 Kombi Brazilia

Τα Ονόματα του Type 2

Όπως και ο «Σκαραβαίος» από την αρχή στο Type 2 δοθήκανε πολλά ονόματα από τους φίλους του. Το πιο δημοφιλές τουλάχιστον στη Γερμανία παραμένει το VW-Bus και το Bulli (ή Bully) ή Hippie-van ή απλά The Bus.

Το Type 2 προορίζονταν να ονομαστεί επίσημα Bully, αλλά ο Heinrich Lanz, κατασκευαστής του αγροτικού τρακτέρ Lanz Bulldog παρενέβει απειλώντας με δικαστικά μέτρα. Το μοντέλο παρουσιάστηκε λοιπόν ως VW Transporter και VW Kleinbus, αλλά το Bully επικράτησε μεταξύ των φίλων.

1958 Lanz Bulldog

Η επίσημη γερμανική ονομασία Transporter και Kombi (Kombinationskraftwagen, «combined-use vehicle») συνέχισαν να συνοδεύουν το όχημα παγκοσμίως. Kombi ονομάζονται όλοι οι τύποι της οικογένειας Type 2 στην Αυστραλία και την Βραζιλία. Όμως VW-Bus στην Γερμανία ονομάζονται ακόμη  και τα ανοιχτά ημηφορτηγά.

Στο Μεξικό το Γερμανικό «Kombi» μεταφράστηκε σε «Combi». Στο Περού έγινε Combi Asesina (το δολοφονικό Combi), λόγω της δολοφονικής μανίας των οδηγών της πρωτεύουσας Λίμα, στην διεκδίκηση επιβατών για τα ταξί τους.

Οι Πορτογάλοι το ονομάζουν «Pao-de-Forma» (Καρβέλι) επειδή το σχήμα του θυμίζει τα ψωμάκια φόρμας. Παρόμοια στην Δανία, το Type 2 αναφέρεται ως «Rugbrod» (ψωμί σίκαλης). Οι Φιλανδοί το ονομάζουν Kleinbus (μικρό λεωφορείο), και επειδή πολλές εταιρίες ταξί είχαν αυτού του είδους τα οχήματα το όνομα «kleinbus» έγινε συνώνυμο του μικρού λεωφορείου.

Pao de Forma – Portugal

Στην Αμερική πάντως είναι το VW bus, ένα «Vee-dub» (από το Vee Double You – VW) ένα Hippie-mobile, Hippie Bus, ή Hippie Van, «Combie», Microbus ή Transporter. Τα πρώτα μοντέλα πριν το 1967 είχαν το διπλό τζάμι μπροστά, από εκεί και το «Splitty» (Split – χωρίζω) .

Αυτοκόλλητο του «Splitty»

Τα επόμενα μοντέλα από το 1968 ως το 1979, χαρακτηρίζονται από το καμπυλωτό τζάμι μπροστά και γι ‘αυτό το όνομα «Bay-window». Τα διασκευασμένα οχήματα της Westfalia – Campers κοινός αναφέρονται ως «Westy».Στην Νότια Αφρική το ονομάσανε Volksie Bus χάρη σε μια τηλεοπτική διαφήμιση. Ενώ το «Kombi» είναι το όνομα που δίνεται σε όλα τα Van και μικρά λεοφορία. Στην Μεγάλη Βρετανία τα γνωρίζουν ως «Campervan», «Hippy Van»  και  «V-dub».

Αναφορές του Type 2 στην μουσική

Η επιτυχία των Men at Work το 1981-82 «Down Under» αναφέρει «Traveling in a fried-out Kombi, On a hippie trail, head full of zombie.» Το επίσημο video του τραγουδιού έχει μάλιστα ένα Kombi στην αρχή.

Ο C. W. McCall στην επιτυχία του «Convoy» (της ομώνυμης ταινίας) αναφέρει ότι οι νταλικέρηδες συνοδεύονται από 11 Hippies «eleven long-haired friends of Jesus in a chartreuse microbus».

Ο Red Simpson στο «I’m a Truck» αναφέρεται σ’ ένα «Volkswagen bus full of hippies».

Ο Arlo Guthrie στο «Alice’s Restaurant» του 1967 αναφέρει ένα «red VW Microbus» γεμάτο με  «shovels, rakes, and implements of destruction.»

Ο Bruce Springsteen στο «The Angel,» από το πρώτο του άλμπουμ «Greetings From Asbury Park, N.J.», αναφέρει  «Volkswagen vans with full running boards driving great anchors.»

Ο Dean Friedman στο Ariel αναφέρει το «my new VW Van».

Το «Boogie de la Combi» από τον μεξικανό Charly Montana γράφτηκε για ένα απλό VW Kombi που χρησιμοποιούνταν στο Mexico City ως ταξί και αναφέρονται οι περιπέτειές του.

Ο Bob Dylan το 1963 στο άλμπουμ ‘The Freewheelin Bob Dylan'» έχει ένα μπλε VW bus στο εξώφυλλο του.

1963 Bob Dylan – The Freewheelin Bob Dylan

Το ίδιο και οι Dodgy στο άλμπουμ τους Homegrown , του 1994,  με ένα ανοιχτό Camper στο εξώφυλλο.

1994 Dodgy – Homegrown

Αναφορές του Type 2 στον Κινηματογράφο

Το VW Bus ήταν συχνός επισκέπτης σε πολλές ταινίες της δεκαετίας του 60 και του 70 και αναφέρεται έκτοτε σε πολλές σύγχρονες ταινίες ως έκφραση μίας άλλης κουλτούρας:

Στην ταινία του 2006 της Pixar το Cars, το Hippie Van Fillmore (την φωνή του κάνει ο ηθοποιός George Carlin) είναι ένα VW Type 2.

O «Fillmore»

Ο Steve Jobs, ιδρυτής της Pixar, πούλησε ένα VW Type 2 για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει την μικρή του εταιρία που αργότερα έγινε η Apple Computers

Ο Ray Kinsella (που υποδύεται ο Kevin Costner) οδηγεί ένας δεύτερης γενιάς VW Bus για να απαγάγει τον Terence Mann (που υποδύεται ο James Earl Jones) το 1989 στην ταινία Field of Dreams

Η ταινία Little Miss Sunshine επικεντρώνεται γύρω από το ταξίδι μίας οικογένειας από το Νέο Μεξικό στην Καλιφόρνια με ένα Τ2 Bus.

Η Αφίσσα του «Little Miss Sunshine»

Στην ταινία Back to the Future υπάρχει ένα μπλε VW Bus που χρησιμοποιούν οι Λίβιοι τρομοκράτες για να πιάσουν τον καθηγητή και την χρονομηχανή του (μια διασκευασμένη DeLorean).

κείμενα & επεξεργασία:

Τζαννέτος Παπαγεωργίου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s