ΟΙΚΟ – ΛΟΓΙΚΑ

Posted: Σεπτεμβρίου 27, 2012 in ΟΙΚΟ+ΛΟΓΙΚΑ
Ετικέτες:

Όταν η (πράσινη) φαντασία οργιάζει!

Ηλεκτρικά πατίνια

Πρώτο δεδομένο: αστική μετακίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β. Δεύτερο δεδομένο: αθόρυβη και οικολογική ατομική μεταφορά. Ζητούμενο: να εξαντλήσετε τα όρια της φαντασίας και να προτείνετε λύσεις, αν στην παραπάνω εξίσωση προστεθεί ο παράγοντας «ηλεκτρισμός».
O ηλεκτρισμός μπαίνει όλο και περισσότερο στην καθημερινή μας μετακίνηση. Η ιδέα φυσικά δεν είναι καινούργια, αλλά η πρόοδος στην εξέλιξη των μπαταριών –ανέκαθεν το βάρος και το κόστος τους ήταν το βασικό πρόβλημα της ηλεκτρικής μετακίνησης– έχει βοηθήσει ούτως ώστε η φαντασία όσων ασχολούνται με την ηλεκτρική μετακίνηση, κυριολεκτικά, να έχει πάρει φωτιά. Γιατί, μην πείτε ότι πριν από μερικά χρόνια θα φανταζόσασταν τη δημιουργία ηλεκτρικών skateboards ή πατινιών… Και όμως, υπάρχουν και μάλιστα αγγίζουν τις ταχύτητες των 35 χλμ./ώρα! Μπορεί λοιπόν, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Ευκλείδειας γεωμετρίας, ο πιο σύντομος δρόμος μεταξύ δύο σημείων επάνω σε ένα επίπεδο να είναι η ευθεία… αλλά σήμερα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για το πώς θα διανύσει κανείς αυτή την ευθεία. Ανεξάρτητα πάντως από τον τύπο του οχήματος προσωπικής μετακίνησης, ένα είναι σίγουρο: τέτοιου είδους οχήματα προσφέρουν, πέρα από τη μετακίνηση αυτή καθ’ αυτή και ένα διαφορετικό είδος διασκέδασης…

ImageSegway
Τo segway είναι μια κατηγορία από μόνο του στα ηλεκτρικά οχήματα ατομικής μεταφοράς. Πετώντας στην κάλαθο των αχρήστων την κλασική διαμήκη τοποθέτηση των τροχών (όπου ο ένας είναι μπροστά από τον άλλο), προτάσσει τους τροχούς του παράλληλα! Για περίπου 5.000 ευρώ (ουπς) αναλαµβάνει να ισορροπήσει τον χρήστη του, όπως ακριβώς θα ισορροπούσατε µια ανεστραµµένη σκούπα στη παλάµη σας (το λεγόµενο «ανάποδο εκκρεµές». Για να ξεκινήσετε δεν έχετε παρά να γείρετε ελαφρά προς τα εμπρός και το όχημα θα σας κρατήσει σε μια σταθερή κλίση και ταχύτητα, ανεξάρτητα από τη μορφολογία του εδάφους. Για να στρίψετε δεξιά ή αριστερά, απλά Imageμετατοπίζετε το βάρος σας αντίστοιχα, ενώ, αν κανείς γείρει πίσω, τότε το περίεργο αυτό όχημα, με το θαυμαστό γυροσκοπικό μηχανισμό, θα φρενάρει. Χρειάζεται εξοικείωση, αλλά μόλις το συνηθίσει κανείς, τότε θα δει τον εαυτό του να κινείται ακόμη και με 20 χλμ./ώρα! Το segway είναι ένα µέσο µεταφοράς που λειτουργεί µε ρεύµα (µπαταρία λιθίου), ζυγίζει περί τα 48 κιλά και η αυτονοµία του φτάνει µέχρι τα 38 χλµ. Και αν έχετε την εντύπωση ότι, η φαντασία των σχεδιαστών του σταμάτησε στην απλή έκδοση, υπάρχει και η X2, που φορά τρακτερωτά ελαστικά και διαθέτει off road εξοπλισμό για πιο άγριες καταστάσεις! Πιο άγρια είναι και η τιμή του φυσικά που ξεπερνά τις 7.000 ευρώ… Μπρος στο lifestyle όμως, τι είναι μερικά ευρώ; Άλλωστε, λεφτά υπάρχουν!

Ηλεκτρικά πατίνια
ImageΣτον οικονοµικό και τεχνολογικό αντίποδα του Segway βρίσκονται τα ηλεκτρικά πατίνια, όπως το Razor Ecosmart Metro. H ιδέα αυτή είναι πιο απλή και αρκείται στην εφαρµογή ηλεκτροκινητήρα σε ένα κλασικό πατίνι, σαν αυτό που είχαµε και καβαλούσαµε παιδιά. Ξέρετε, μια μικρή ρόδα μπροστά και μια πίσω, ένα υποτυπώδες τιμόνι και κινητήρια δύναμη το… δεξί πόδι. Το μέρος που πατούσε το σταθερό πόδι είναι πιο φαρδύ για να φιλοξενείται η μπαταρία, ενώ στον πίσω τροχό υπάρχει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας. Το καλό µε τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ότι, είναι απλά στην κατασκευή τους άρα και οικονοµικά (το Razor Ecosmart Metro δεν κοστίζει πάνω από 300 ευρώ), ενώ είναι ελαφριά και µε compact διαστάσεις, άρα µπορείτε να τα µεταφέρετε στις σκάλες ή να τα παρκάρετε στο γραφείο σας.Image Κάποια διαθέτουν σέλα για να κάθεστε άνετα και κάποια όχι, αλλά σε κάθε περίπτωση το μόνο που χρειάζεται είναι να γυρίσετε τη λαβή-γκάζι στο τιμόνι για να ξεκινήσετε, όπως θα κάνατε και σε ένα σκούτερ. Το ηλεκτρικό πατίνι φορτίζεται, φυσικά, στην πρίζα. Και αν νοµίζετε ότι ένα ηλεκτρικό πατίνι είναι παιχνίδι, αξίζει να σας επισηµάνουµε πως έχουν αυτονοµία περί τα 25 χλµ. και τελική ταχύτητα κοντά στα 30 χλµ./ώρα! Το κράνος λοιπόν επιβάλλεται…

Ηλεκτρικά Skateboards
Αν μιλάμε για την απόλυτη διασκέδαση στα ηλεκτρικά Imageμέσα προσωπικής μεταφοράς, τότε τον πρώτο λόγο έχουν τα ηλεκτρικά skateboards. Ναι, καλά διαβάσατε. Η κλασική ξύλινη (ή από συνθετικά υλικά για τους πιο προχωρημένους) σανίδα με τα ροδάκια μπορεί από κάτω να δεχθεί μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με τους πίσω τροχούς για άλλα κόλπα. Για παράδειγμα το E-Glide GI Powerboard διαθέτει 36- volt κινητήρα ισχύος 1.000 watt, ικανό για ταχύτητες κοντά στα 40 χλμ./ώρα, που θα ικανοποιήσουν και τον πλέον adrenaline junkie… Ο χειρισμός του «γκαζιού» γίνεται με ασύρματο τηλεχειριστήριο, που κρατάει ο αναβάτης στο χέρι του. Με τιμή κοντά στα 1.000 ευρώ, αυτό το skateboard έχει να πει, αλλά και να κάνει πολλά.Image Αυτονομία κοντά στα 25 χλμ. και 0-30 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα, υπόσχονται δυνατές συγκινήσεις. Υπάρχουν ηλεκτρικά skateboards με μεγαλύτερους τροχούς, που φουσκώνουν και είναι ικανά να κινηθούν και σε χωμάτινες επιφάνειες! Αν στο αίμα σας, εκτός από οικολογική συνείδηση κυλάει και μπόλικη αδρεναλίνη, τότε τα ηλεκτρικά skateboards ίσως να είναι μια καλή εναλλακτική για τις αστικές σας μετακινήσεις!

Δείτε και αυτό: 2012 Super-Turbo 36 Volt 1000 Watt electric racing scooter.

Image 

Ηλιακοί ποδηλατόδρομοι

ImageΠοδηλατόδρομος με ενσωματωμένους ηλιακούς συλλέκτες.
Η χρήση ποδηλάτου και μόνο μειώνει το οικολογικό μας αποτύπωμα. Τώρα, στην Ολλανδία, οι ποδηλατόδρομοι θα παράγουν και ενέργεια. Στην πόλη Κρόμενι, κοντά στο Άμστερνταμ, σκοπεύουν να ενσωματώσουν ηλιακούς συλλέκτες στην επιφάνεια των ποδηλατόδρομων.
Οι συλλέκτες θα προστατεύονται από μια γυάλινη επιφάνεια, η οποία δεν θα γλιστράει και οι ποδηλάτες θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα. Στόχος είναι η ενέργεια που θα παράγεται να καλύπτει τις ανάγκες για το φωτισμό του δρόμου, τα φανάρια, ακόμα και για οικιακή χρήση. Το έργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012, υπολογίζεται ότι θα παράγει ετησίως 50 kWh ανά τετραγωνικό μέτρο. Εάν το έργο αποδειχθεί αποτελεσματικό, μπορεί να εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα, η οποία διαθέτει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων.

Παπούτσια που παράγουν ρεύμα

ImageΕρευνητές στο Πανεπιστήμιο του Auckland της Ν. Ζηλανδίας δημιούργησαν μια πολύ λεπτή γεννήτρια που μπορεί να συλλέξει την ενέργεια από το περπάτημα. Σε αντίθεση με τον πιεζοηλεκτρισμό που μπορεί να συλλέξει μόνο την ενέργεια από απότομες, δυνατές κινήσεις, η νέα γεννήτρια συλλέγει ενέργεια από απαλές και αργές κινήσεις τις οποίες κάνουμε καθημερινά.
Η γεννήτρια μπορεί να πάρει διάφορες μορφές με βασικότερη και πιο ενδιαφέρουσα τα παπούτσια που θα παράγουν ρεύμα ενώ κάνουμε τη βόλτα μας.

Θέρμανση από τους περαστικούς

ImageΟι επιβάτες του κεντρικού σταθμού της Στοκχόλμης θερμαίνουν κτίριο γραφείων.
Σύμφωνα με μελέτες, κάθε άνθρωπος παράγει 100 Watt θερμότητας, η οποία αυξάνει σημαντικά κάνοντας ακόμα και τις πιο απλές κινήσεις, όπως να αγοράσουμε μια εφημερίδα. Με βάση αυτό το δεδομένο, ερευνητές στη Σουηδία χρησιμοποιούν τη θερμότητα των επιβατών του κεντρικού σταθμού της Στοκχόλμης για να ζεστάνουν ένα γειτονικό κτίριο γραφείων.
Η τεχνολογία βασίζεται στην ανταλλαγή θερμότητας. Στον εξαερισμό του σταθμού έχουν τοποθετηθεί συσκευές, οι οποίες συλλέγουν την παραπανίσια θερμότητα και την μετατρέπουν σε ζεστό νερό, το οποίο στη συνέχεια μεταφέρεται στο διπλανό κτίριο γραφείων. Η εταιρεία που στεγάζεται στο κτίριο έχει μειώσει το κόστος της θέρμανσης σχεδόν κατά 25%, ξοδεύοντας μόνο τα απαραίτητα για την εγκατάσταση του συστήματος και το ρεύμα που χρειάζεται για τη λειτουργία του. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πολύ αποδοτικό στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, καταρχήν γιατί καθημερινά περνάνε από το σταθμό της Στοκχόλμης περίπου 250.000 επιβάτες και γιατί στη Σουηδία οι χειμώνες τους είναι παγωμένοι, οπότε και η παραμικρή θερμότητα αξίζει να χρησιμοποιηθεί, καθώς το κόστος θέρμανσης είναι πάρα πολύ μεγάλο.

Ενέργεια από τα σκουπίδια

ImageΗ Νέα Υόρκη, μόνο με τα σκουπίδια που παράγει κάθε χρόνο, απελευθερώνει στην ατμόσφαιρα περίπου 1,2 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς να συνυπολογίσουμε τη μεταφορά τους σε χωματερές.
Έτσι, αποφασίστηκε να αξιοποιηθούν τα σκουπίδια αυτά για την παραγωγή ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ηλεκτροδότηση νοικοκυριών ή ακόμα και για το φωτισμό της πόλης. Το σχέδιο έχει εγκριθεί εδώ και 25 χρόνια, αλλά, δυστυχώς, δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα. Τα απορρίμματα περιέχουν μεγάλες ποσότητες μεθανίου, το οποίο αποτελεί μια πολύ αποδοτική πηγή ενέργειας και υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογία ώστε να αξιοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Σύμφωνα με υπολογισμούς, τα λύματα της πόλης μπορούν να παράγουν αρκετή ενέργεια, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες 145 χιλιάδων νοικοκυριών. Η Νέα Υόρκη αυτή τη στιγμή καταναλώνει τεράστιες ποσότητες ενέργειας και χρημάτων για να μεταφέρει τα σκουπίδια της σε χωματερές σε άλλες περιοχές, όπως είναι η Βιρτζίνια και η Νότια Καρολίνα, εκτός από ένα 15% που μεταφέρεται σε εργοστάσιο μετατροπής στο Νιούαρκ, ποσότητες που αντιστοιχούν στη μισή ενέργεια που καταναλώνουν όλα τα ταξί της πόλης ετησίως, αν θεωρήσουμε ότι βρίσκονταν σε μόνιμη κίνηση. Πρόκειται για τεράστιες ποσότητες, οι οποίες θα εξοικονομηθούν με την κατασκευή εργοστασίων μετατροπής κοντύτερα στην πόλη. Τα βήματα της Νέας Υόρκης θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν αρκετές μεγαλουπόλεις του κόσμου πολύ σύντομα, αν και σε ορισμένες το σχέδιο ήδη εφαρμόζεται. Ελπίζουμε να δούμε τέτοια έργα και στη χώρα μας και να κλείσουν οι ρυπογόνες χωματερές που δημιουργούν τεράστια προβλήματα τόσο στο περιβάλλον όσο και στους πολίτες.

Η Τεκίλα δίνει καινούργιες προοπτικές στην παραγωγή βιοκαυσίμων

ImageΤο φυτό Αγαύη παράγει ψηλά επίπεδα σακχάρων τα οποία με τη σειρά τους μπορούν με κατάλληλη επεξεργασία να μετατραπούν σε αλκοόλη κατάλληλη για βιοκαύσιμα. Η προσθήκη βιοκαυσίμων στη βενζίνη και το ντίζελ έχει δεχτεί αυστηρές κριτικές, αφού οι καλλιέργειες που χρησιμοποιούνται για αυτό το σκοπό ως τώρα (κυρίως καλαμπόκι) εκτοπίζουν καλλιέργειες τροφίμων και έχουν οδηγήσει τις τιμές των σιτηρών σε επίπεδα ρεκόρ. Η Αγαύη έχει όμως το μεγάλο πλεονέκτημα ότι μπορεί να μεγαλώσει σε μη καλλιεργήσιμες περιοχές, όπως η έρημος, και κατά συνέπεια δεν έχει επιπτώσεις σε καλλιέργειες για τρόφιμα. Επιπλέον, η ερευνητική ομάδα βρήκε πως η παραγωγή αιθανόλης από Αγαύη είναι πιο φιλική για το περιβάλλον από ότι η παραγωγή από καλαμπόκι ή από βενζίνη. Συγκεκριμένα η έρευνα έδειξε ότι για την παραγωγή ενός megajoule ενέργειας από Αγαύη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 35γρ., ενώ για το καλαμπόκι οι αντίστοιχες εκπομπές είναι 85γρ/MJ και για την βενζίνη 100γρ/MJ. Ήδη έχουν ξεκινήσει να γίνονται δοκιμές για την χρήση Αγαύης στα βιοκαύσιμα σε κάποιες χώρες (π.χ. Αυστραλία) και ειδικοί πιστεύουν πως εγκαταλελειμμένες καλλιέργειες Αγαύης στο Μεξικό και τη Αφρική για μπορούσαν να βρούν χρησιμότητα στη παραγωγή βιοκαυσίμων.

Βιοδιασπώμενο αυτοκίνητο

ImageΤο πρώτο αυτοκίνητο από μπαμπού και ρατάν το οποίο πέρα από βιοδιασπώμενο είναι και πολύ όμορφο σχεδίασαν και κατασκεύασαν ο Kenneth Cobonpue και ο Albrecht Birkner. Το Φοίνιξ όπως το ονόμασαν κατασκευάστηκε σε μόλις δέκα μέρες από μπαμπού, ρατάν, ατσάλι και νάυλον.Image
Το Φοίνιξ είναι φτιαγμένο ώστε να διαρκεί όσο θα χρειαστεί ο ιδιοκτήτης του, από πέντε έως δέκα χρόνια δηλαδή. Στη συνέχεια εάν θέλει να το κρατήσει περισσότερο από αυτό το διάστημα θα πρέπει να του αλλάξει το περίβλημα. Στόχος ήταν το αυτοκίνητο να διαρκεί μόνο όσο το χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του ώστε να μην δημιουργούνται άχρηστα και ογκώδη σκουπίδια. Έχει μήκος περίπου 4 μέτρα και το περίβλημα μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα τις ανάγκες του κάθε χρήστη. Ο τύπος της μηχανής που θα χρησιμοποιεί δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αλλά το μικρό του μέγεθος και βάρος το καθιστούν ιδανικό για να λειτουργεί αποκλειστικά με ρεύμα.

Νέα υδροηλεκτρική γεννήτρια

ImageΈνα νέο σχέδιο για υδροηλεκτρικές γεννήτριες μπορεί να τροφοδοτήσει απομακρυσμένες περιοχές εκτός δικτύου πολύ φτηνά και χωρίς να διαταράσσει το περιβάλλον. Το υδροηλεκτρικό βαρέλι είναι ένας τροχός που μπορεί να περιστρέφεται, ενώ επιπλέει στην επιφάνεια του νερού.
Επειδή ακριβώς τοποθετείται στην επιφάνεια του νερού διαταράσσει το περιβάλλον πολύ λιγότερο από ό,τι τα συνηθισμένα υδροηλεκτρικά συστήματα. Το βαρέλι μπορεί να παράγει αρκετό ρεύμα ώστε να φωταγωγηθεί μια γέφυρα ή και να τροφοδοτήσει ηλεκτρικές συσκευές σε απομακρυσμένες περιοχές.

Νέα τηλεόραση από την Samsung: χωρίς να την βάλετε στην πρίζα

ImageΗ νέα τηλεόραση της Samsung δεν χρειάζεται ρεύμα, καθώς παράγει αρκετή ενέργεια για τη λειτουργία της από το διαθέσιμο φως του περιβάλλοντός της. Η λειτουργία της βασίζεται αποκλειστικά σε ηλιακούς συλλέκτες, καθώς οι ανάγκες της σε ενέργεια έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.
Το πρωτότυπο, μια οθόνη 46 ιντσών, παρουσιάστηκε στην έκθεση CeBIT στη Γερμανία και είναι τόσο λεπτό που θυμίζει παράθυρο. Η δεύτερη καινοτομία είναι η δυνατότητα της λεπτής οθόνης να μην κρύβει αντικείμενα που βρίσκονται πίσω της ενώ προβάλλει εικόνες κανονικά, είναι δηλαδή σχεδόν διάφανη. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά της την καθιστούν ιδανική για εφαρμογές σε βιτρίνες καταστημάτων, παράθυρα αυτοκινήτων και άλλες παρόμοιες χρήσεις. Η Samsung έχει παρουσιάσει νωρίτερα και μια διάφανη οθόνη φορητού υπολογιστή 14 ιντσών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s