Pininfarina: Τα ωραιότερα αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν ποτέ

Posted: Αύγουστος 8, 2012 in ΡΟΔΕΣ & ΤΣΟΝΤΕΣ
Ετικέτες:

Ο Sergio Pininfarina, ο δημιουργός μερικών από τα διασημότερα αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών έφυγε από την ζωή πριν λίγες μέρες, στις 3 Ιουλίου 2012, σε ηλικία 85 ετών.

Image

Την εταιρεία “Carrozzeria Pininfarina” ίδρυσε ο πατέρας του, Battista Farina, το 1930 με το πλήρες όνομα “Societa anonima Carrozzeria Pinin Farina“. Ο Battista, γνωστός ως “Pinin” (ο μικρότερος αδερφός στην τοπική διάλεκτο) ήταν το δέκατο από τα έντεκα παιδιά της οικογένειάς του και γεννήθηκε στο Τορίνο το 1893. Από τα 12 του ξεκίνησε να δουλεύει στο συνεργείο του μεγαλύτερου αδερφού του, όπου μελετούσε την κατασκευή των αυτοκινήτων και σχεδίαζε δικά του μοντέλα.

Η εταιρεία Pinin farina έγινε διεθνώς γνωστή μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο για τα sport αυτοκίνητα της, αφού ήδη από το 1952 ξεκίνησε να συνεργάζεται με εταιρίες όπως η Ferrari. To 1961, με ειδική απόφαση του Προέδρου της Ιταλικής δημοκρατίας, το όνομα της οικογένειας αλλά και της εταιρίας άλλαξε νομικά σε Pininfarina.

Τα αυτοκίνητα ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της οικογενειακής ζωής των Pininfarina. O πρώτος πρωταθλητής της F1, ο Nino Farina, ήταν άλλωστε ο ανηψιός του Battista. Mετά τον θάνατο του προέδρου, το 1966, η εταιρία πέρασε στα χέρια του γιου του Battista, Sergio, που ήδη από το 1961 δούλευε κοντά στον πατέρα του.

Ο θρυλικός Sergio Pininfarina υπήρξε πραγματικά ταλαντούχος και πρωτοπόρος, τόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο μηχανικής καινοτομίας. Στις σχεδόν έξι δεκαετίες που καλύπτει η καριέρα του, η Pininfarina συνεργάστηκε με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αλλά και την Αμερική (με σημαντικότερη να είναι η συνεργασία της με την Ferrari) και έγινε υπεύθυνη για τον σχεδιασμό πολλών από τα πιο κομψά και ιστορικά αυτοκίνητα που είδαμε πότε.

Τα τελευταία χρόνια η εταιρία επεκτάθηκε και σε άλλους σχεδιαστικούς τομείς όπως ο βιομηχανικός σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων. Αν και οι περισσότεροι από εμάς δεν θα καταφέρουμε ποτέ να αποκτήσουμε κάτι που φέρει το λογότυπο Pininfarina, μπορούμε να δούμε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα που επηρρέασαν και άλλαξαν όσο τίποτα άλλο τον σχεδιασμό αυτοκινήτων τα τελευταία 80 και πλέον χρόνια.

The Alfa Romeo 8C, 1933

Το Alfa Romeo 8C 2900A του Vittorio Jano που χρηματοδοτήθηκε από την Ιταλική κυβέρνηση, ήταν το κατεξοχήν αγωνιστικό αυτοκίνητο της εποχής. Στο ράλι Mille Milia του 1936 κατάφερε να κατακτήσει τις 3 πρώτες θέσεις, κάτι που επαναλήφθηκε και τις επόμενες δυο χρονιές.

Cisitalia 202 by Battista “Pinin” Farina, 1947

Το πρώτο αυτοκίνητο που συμπεριέλαβε στην μόνιμη συλλογή του το MoMA, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, το 1951. Για να σχηματιστούν οι χαρακτηριστικές καμπύλες του, φύλλα αλουμινίου έπαιρναν το σχήμα πάνω σε ειδικά καλούπια από ξύλο, μια εξαιρετικά χρονοβόρα και χειροποίητη διαδικασία, που είχε ως αποτέλεσμα να κατασκευαστούν μόλις 170 αυτοκίνητα από το 1947 μέχρι το 1952.

Pininfarina Ferrari 212 Inter Coupe #0229E, 1952

Μπορεί σήμερα ο συνδυασμός των λέξεων Ferrari και PininFarina να φαίνεται απολύτως φυσικός, δεν ήταν όμως πάντοτε έτσι. Τουλάχιστον όχι πριν το 1952, μία πενταετία αφότου κατασκευάστηκε η Ferrari, όταν η Pinin Farina σχεδίασε το πρώτο αμάξωμα για λογαριασμό της, 212 Inter Convertible, και κατασκευάστηκαν μόλις 15 τέτοια αυτοκίνητα.

Maserati A6GCS/53, 1953

Μόλις έξι αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν για το μοντέλο A6GCS/53 της Maserati, τέσσερα εκ των οποίων σε coupes της Pininfarina και δύο που αργότερα τροποποιήθηκαν σε spyders..

.

.

Lancia Aurelia B24 S, 1954

Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 η Pinin Farina πειραματίστηκε εκτενώς πάνω στο Aurelia της Lancia, δημιουργώντας μια σειρά από “jet-age” παραλλαγές επηρρεασμένες από την Αμερικανική σχολή που ακολουθούσε το πνεύμα της καινούριας τεχνολογίας του διαστήματος.

.

.

.

.

.

.

Alfa Romeo 6C 3000 CM Super Flow, 1956

Το Alfa Romeo 6C 3000 CM με αμάξωμα της Colli, είχε οδηγήσει αρχικά ο Juan Manuel Fangio στον αγώνα Mille Miglia το 1953 κατακτώντας την δεύτερη θέση. Από το 1956 μέχρι το 1960 λειτούργησε σαν βάση για τον σχεδιασμό μιας σειράς διαφορετικών εκδοχών από την Pininfarina.

.

.

.

Pininfarina Chevrolet Corvair, 1960

Το 1960, η Pininfarina ανέλαβε να σχεδιάσει ένα αμάξωμα για το αμφιλεγόμενο αυτό μοντέλο της Chevrolet, με την μηχανή να βρίσκεται πίσω. Το αποτέλεσμα πρωτοπαρουσιάστηκε στα σαλόνια αυτοκινητων του Τορίνο και του Παρισιού το ίδιο έτος.

.

.

.

.

.

.

.

Chevrolet Corvette Coupe Speciale «Rondine», 1963

Το μοναδικό στον κόσμο Chevrolet Corvette, Coupe Speciale Rondine του 1963 πωλήθηκε το 2008 για $1,600,000 στο 37ο Annual Barrett-Jackson Collector Car Event στο Scottsdale, της Arizona.

Σχεδιάστηκε από τον Tom Tjaarda για την Pininfarina και παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Παρισιού το 1963. Παρέμεινε στην συλλογή του Μουσείου Pininfarina για περίπου 45 χρόνια, ενώ εκτέθηκε σε ελάχιστες περιπτώσεις.

Alfa Romeo Spider 1600 Spider (Duetto), 1965

Αν και παρουσιάστηκε πρώτη φορά σαν πρωτότυπο, το 1961 στο Σαλόνι Αυτοκινήτων του Τορίνο, η επιτυχημένη πορεία των υφιστάμενων μοντέλων αλλά και οι οικονομικές επιπλοκές δεν επέτρεψαν την μαζική παραγωγή του μέχρι τα τέλη του 1965. Είναι το τελευταίο μοντέλο πάνω στο οποίο δούλεψε ο ιδρυτής της Pininfarina, Battista “Pinin” Farina.

Dino Speciale, 1965

Το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε κάτω από την αποκλειστική επίβλεψη του Sergio Pininfarina, και η πρώτη απόπειρα για την παραγωγή ενός οικονομικού sport αυτοκινήτου. Το όνομα της το πήρε από τον γιο του Enzo Ferrari που έχασε την ζωή του το 1956 και είχε συμμετάσχει στον σχεδιασμό του πρωτοποριακού κινητήρα του αυτοκινήτου.

Ferrari Testarossa, 1984

Η Ferrari Testarossa όπως και η Ferrari Berlinetta Boxer ακολουθεί πιο αδρές σχεδιαστικές γραμμές, εγκαταλείποντας τις χαρακτηριστικές καμπύλες των προηγούμενων δεκαετιών για πιο έντονες γωνίες και καθαρές γραμμές. Ίσως αυτό να είναι το πιο διάσημο και αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80.

Ferrari Enzo, 2002

Το Enzo προς τιμήν του Enzo Ferrari σχεδιάστηκε από τον Ken Okuyama για την Pininfarina και εισήγαγε την τεχνολογία που μέχρι τότε ήταν διαθέσιμη στην Formula 1, στον δρόμο — ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε σώμα από ανθρακονήματα και τελική ταχύτητα 355.6 km/h.

Maserati GranTurismo, 2008

Το GranTurismo, της Maserati είναι η μετεξέλιξη του Maserati Quattroporte που σχεδίασε ο Sergio Pininfarina και παρουσίασε το 2003, συνδυάζοντας ομορφιά κομψότητα και υψηλές αποδόσεις.

Ferrari F12 Berlinetta, 2012

Το πιο πρόσφατο αυτοκίνητο της Ferrari και της Pininfarina, που παρουσιάστηκε στην Γενέβη το 2012.

Pininfarina B0

Πρόσφατα η Pininfarina παρουσίασε το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε συνεργασία με το το Bolore Group, το Pininfarina B0 (“B Zero”). Το μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης είναι εξοπλισμένο με μπαταρία πολυμερών λιθίου και ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή, ώστε να φτάνει σε ταχύτητες μέχρι 246 km/h.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s